התייעלות? רשות השידור פרסמה מכרזים לתפקידים חדשים

למרות הנחיה מפורשת של הוועד המנהל של רשות השידור, המנכ"ל היוצא מוטי שקלאר לא יקיים השבוע שימוע לפני פיטורים למנהל הטלוויזיה מושון מצליח ולמנהל הרדיו אריה שקד

רשות השידור פרסמה מכרזים פנימיים לתפקידי מנהל הטלוויזיה בעברית, מנהל קול ישראל וכן למשרת מנהל הטלוויזיה בערבית. התאריך האחרון להגשת מועמדות לתפקידים הוא 5 ביולי.

בתחילת השבוע הורה הוועד המנהל של רשות השידור למנכ"ל הרשות, מוטי שקלאר, לפרסם באופן מיידי מכרזים למשרות מנהל הטלוויזיה ומנהל קול ישראל וכן לערוך שימוע למנהל הטלוויזיה מושון מצליח ולמנהל הרדיו אריה שקד, שקיבלו הודעה על סיום מינויים בפועל לפני כשבועיים.

ואולם, בעוד שאמש (ד') פורסמו מכרזים לתפקידים, ל"גלובס" נודע כי שקלאר לא יקיים השבוע שימוע לפני פיטורים למצליח ושקד.

בתגובה לפניית "גלובס" נמסר מרשות השידור כי השימועים ייערכו ביום רביעי הבא, 22 ביוני. ההמכרז קובע כי תנאי הסף לתפקיד מנהל הטלוויזיה הם תואר ראשון, 11 שנות ניסיון בתחום הטלוויזיה. מתוכן לפחות 6 שנות ניסיון ניהולי, או לחילופין המועמד יהיה בעל תואר שני ולפחות 9 שנות ניסיון בתחום, מתוכן לפחות 5 שנות ניסיון ניהולי.

תנאי הסף לתפקיד מנהל קול ישראל הם: תואר ראשון בתוספת לפחות 10 שנות ניסיון בתחום המקצועי הרחב, מתוכן לפחות 5 שנות ניסיון ניהולי, או לחילופין בעל תואר שני ולפחות 8 שנות ניסיון בתחום המקצועי הרחב, כאשר מתוכן לפחות 4 שנות ניהול.

על-פי המכרזים, הכישורים הנדרשים לתפקידים אלה כוללים ידע וניסיון מוכח בתחום היצירה הטלוויזיוני והתרבותי, היכרות עם עולם השידורים וטכנולוגיות שידור מתקדמות, יכולת ניתוח ומתן פתרון בעיות בזמן אמת, תפיסה והבנה מערכתית, ידיעה והבנה בהיסטוריה, אמנות, אקטואליה ויכולת תקשור עם גורמי הנהלה. כמו כן, מצוין כי תינתן עדיפות לבעלי ניסיון בעיתונות, תקשורת ומדיה דיגיטלית.

המכרזים מציינים גם כי תוקף המינוי הוא ל-3 שנים עם אפשרות הארכה נוספת אחת של 3 שנים. עוד מצוין כי המועמדים שיקבלו יעמדו בתקופת ניסיון של 6 חודשים עם אפשרות הארכה.