מנכ"ל אסם על חרם הקוטג': "חייבים להקשיב לציבור"

גזי קפלן קיבל פרס מפעל חיים מהתאחדות התעשיינים וקרא לא להעלים עין ממחאת המחירים

ברקע המחאה הצרכנית על יוקר המזון והפרסומים ב"גלובס" על מכירת מוצרי מזון של אסם בארה"ב במחירים זולים יותר מהשוק הישראלי, קיבל היום (א') מנכ"ל קבוצת אסם, גזי קפלן, פרס מפעל חיים בתעשייה מהתאחדות התעשיינים.

"היום יותר מתמיד אני גאה על השתייכותי ועל שנפלה בזכותי הזכות לפעול בתעשייה מתקדמת, מחדשת, תחרותית ומאתגרת", אמר קפלן. "לצד הגאווה והסיפוק, כאזרח הארץ אין לי אלא להזדהות עם המחאה הציבורית על יוקר המחיה בארץ הנפלאה שלנו, על אי-שוויון מסמר שיער וחלוקת הכנסות, על אי-קיומו של מעמד ביניים יציב ואיתן - מחאה שהפכה את הקוטג' לסמל".

קפלן הוסיף כי "אנחנו, אנשי תעשיית המזון, מחויבים להטות אוזן קשבת לציבור הצרכנים ולגבש יחד עם מעצבי המדיניות תכנית כוללת שתאפשר לשמור על חקלאות מתוכננת מחד, לצד אספקת מוצרי יסוד במחירים סבירים מאידך, על נקיטת צעדים שיעודדו תחרות שמקום שיש כשלים, אבל תחרות רחוקה מפופוליזם אלא תחרות ומדיניות אמיתית שתיקח בחשבון אתה הדברים המנוגדים והסותרים. אסור לנו להעלים עין. אנחנו חייבים להיות רגישים ולהיות תמיד זהירים".

מוקדם יותר היום תקף מנכ"ל שטראוס, גדי לסין, את חרם הקוטג' בחריפות, ואמר כי לא ייתן להטיל רפש בתעשיית המזון. יו"ר התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, תקף את שר האוצר יובל שטייניץ, כינה אותו "פופוליסט זול" וקרא להחליפו לאלתר.