פורמולה רכשה מניות סאפיאנס בחצי מיליון דולר

המניות נרכשו בחודשיים האחרונים ■ הגדילה החזקותיה בחברה תמורת 3.7 מיליון דולר בשנה האחרונה

לא הרבה פעמים קורה שבעלת שליטה בחברה ציבורית - שכבר מחזיקה מעבר למה שהחוק מגדיר כבעלת שליטה - מגדילה החזקותיה בה מתוך אמונה כי היא מתומחרת בחסר. הדוגמה הנוכחית היא זו של סאפיאנס (Sapiens), המפתחת פתרונות תוכנה עבור ענף הביטוח והפיננסים. פורמולה, בעלת השליטה בחברה, רכשה בחודשיים האחרונים מניות של סאפיאנס בשוק הפתוח תמורת כחצי מיליון דולר, ואילו בתקופה המקבילה אשתקד רכשה מניות תמורת 3.2 מיליון דולר בקירוב.

רכישות אלו הגדילו את החזקת פורמולה בחברה מרמה של 68.3% לרמה של 73.3%, וזה אומר שפורמולה רכשה 5% מספיאנס במהלך השנה האחרונה. לפי חוק החברות הישראלי, שיעור ההחזקה הנוכחי של פורמולה קרוב לשיעור של 75% - רמה שלפיה יכולה האסיפה הכללית של סאפיאנס לתת אישור למיזוג האחרונה עם אחרת, ללא אישור יתר בעלי המניות בחברה.

במילים אחרות, ייתכן כי לרכישת מניות סאפיאנס בידי פורמולה יש מניע נסתר מעבר להבעת אמון בחברה ובמניה, וייתכן כי הוא קשור לרכישת החברות FIS ועידית הישראליות בידי סאפיאנס במארס האחרון. סאפיאנס שילמה עבור השתיים 75 מיליון דולר במזומן ובמניות, ורכישות אלו דיללו במקצת את שיעור ההחזקה של פורמולה בחברה.

כך או אחרת, סאפיאנס נסחרת כרגע לפי מחיר של 3.5 דולרים - גבוה ממחיר חלק מהרכישות שביצעה פורמולה אשתקד, ובאותה עת - נמוך מחלק מהן.

השווי הנוכחי של סאפיאנס הוא 76 מיליון דולר - עלייה מרשימה של 52% מתחילת השנה (בעוד השוק כולו כמעט התאפס באותה תקופה) - ונתון שאולי יצדיק בעתיד את מהלכי פורמולה.

רכישת מניות סאפיאנס על ידי פורמולה
 רכישת מניות סאפיאנס על ידי פורמולה