מיטב במו"מ לרכישת 'אוצרות' מקבוצת הבינלאומי

חברת ניהול התיקים מנהלת כ-460 מיליון שקל ■ לפי הערכות, מחיר העסקה הוא כ-7 מיליון שקל

מסע הרכישות של מיטב ממשיך. ל"גלובס" נודע, כי בית ההשקעות מנהל מו"מ עם הבנק הבינלאומי לרכישת חברת הבת לניהול תיקים, "אוצרות", שבבעלות בנק אוצר החייל מקבוצת הבינלאומי . ההתעניינות מצד מיטב החלה לפני כשנה, אולם לאחרונה חלה התקדמות במו"מ. ממיטב נמסר היום כי "אנו בוחנים מעת לעת הזדמנויות בשוק, ומודיעים עליהן אם וכשאר הן מבשילות לכדי עסקה". מבנק אוצר החייל לא נמסרה תגובה. מנכ"ל בנק אוצר החייל הוא ישראל טראו והיו"ר היא סמדר ברבר-צדיק, המשמשת כמנכ"לית הבנק הבינלאומי שבבעלות צדיק בינו.

אוצרות מנהלת כ-460 מיליון שקל ללקוחות בנק אוצר החייל, ולפי הערכות מחיר העסקה עומד על כ-7 מיליון שקל, ומשקף יחס של 1.5% על הנכסים. אם תצא ההעסקה אל הפועל היא תהיה הרכישה השישית של בית ההשקעות, לא כולל המיזוג עם ישיר וגאון, בשנתיים החולפות. מיטב, שבבעלות צבי סטפק ושלמה סימנובסקי (50%), גאון אחזקות (28.6%) וישיר איי.די.איי (21.4%), כבר מנהל כ-43 מיליארד שקל (ביחד עם חברת תעודות הסל מבט שנרכשה לאחרונה). מנכ"ל מיטב הוא אילן רביב, והאחראי על הפיתוח העסקי בבית ההשקעות, והיוזם של מסע הרכישות, הוא אבנר סטפק.

תקנות רשות ני"ע זירזו המו"מ

אוצרות נחשבת לחברה סולידית, אולם רכישתה כרוכה בסיכון של זליגת הנכסים החוצה. כיוון שלקוחותיה הם לקוחות הבנק, הם למעשה "לקוחות שבויים", ובהחלט יתכן כי חלקם לא ירצו להישאר בניהול תחת הבעלות של מיטב.

לפי הערכות, בנק אוצר החייל רוצה למכור את אוצרות כבר תקופה ארוכה, ויתכן כי ההתקדמות האחרונה במו"מ נוגעת להוראות שפרסמה בחודש אפריל רשות ניירות ערך, אשר מגדירות מתי וכיצד יכול יועץ השקעות בבנק להפנות לקוח שלו לחברה לניהול תיקים הקשורה לבנק, או חיצונית. זאת, על רקע מקרים רבים בהם נמצא כי היועצים הפנו לקוחות לחברות שנתנו להם טובת הנאה מסוימת, או לחברות בנות של הבנק בו הם מועסקים.

חברת ניהול התיקים הגדולה ביותר בשוק שנמצאת בבעלות בנק, היא פעילים של בנק הפועלים, שבסוף 2010 ניהלה כ-10 מיליארד שקל. אחריה נמצאת תכלית של דיסקונט, עם 2.8 מיליארד שקל. לאומי הוא הבנק היחיד שאינו מחזיק בחברת ניהול תיקים.

מסע הרכישות של מיטב
 מסע הרכישות של מיטב