בקרוב: לשכת מבקרים פנימיים חדשה בישראל

על היוזמה הכריז פיל טרלינג, סגן יו"ר לשכת המבקרים העולמית ■ בראש היוזמה להקמת הלשכה החדשה עומד חגי טננבאום ■ נשיא לשכת רו"ח, דורון קופמן: "לא קל להיות מבקר פנים"

"במשך 70 שנות קיומו, הארגון הבינלאומי מעולם לא התנתק מסניף מקומי עד למקרה של ישראל. קיימנו פגישות רבות עם הלשכה הישנה, וניסינו ללא הצלחה להביא אותה לקיים את הנורמות של הלשכה העולמית. כשזה לא הצליח, הודענו על ביטול ההסכם עימם" - כך אמר אתמול (א') פיל טארלינג, סגן יו"ר לשכת המבקרים העולמית, במהלך מפגש "שולחן עגול" שיזמה לשכת רואי החשבון.

על רקע ההחלטה של הלשכה העולמית להתנתק לפני 3 חודשים מלשכת המבקרים הפנימיים המקומית, הכריז טרלינג על הקמת לשכת מבקרים פנימיים חדשה בישראל. בראש היוזמה להקמת הלשכה החדשה עומד חגי טננבאום-ארז, מבקר מערכת הביטחון, שיקים ועדת היגוי כגוף מייסד, עד לקיום בחירות בלשכה.

טננבאום ארז אמר במהלך המפגש כי מדובר ברעידת אדמה במקצוע בישראל, והסביר את מניעיו להוביל את היוזמה להקמת הלשכה החדשה: "בארץ, לעומת העולם, חסרות הכשרות מקצועיות, ועלינו לשלוח מבקרים פנימיים להשתלמויות בחוץ לארץ. המשברים הכלכליים, איומי הטרור ופשיעת הסייבר הציבו בפני מבקרים פנימיים בארץ דרישות מקצועיות נכבדות, אך מבלי לספק בידיהם כלים ומשאבים להתמודד איתן".

רו"ח דורון קופמן, נשיא לשכת רואי החשבון בישראל, שתומך בהקמת לשכת מבקרים חדשה, ציין כי בדומה לעולם, הוא מצפה כי גם כאן יתקיים שיתוף-פעולה בין לשכת רואי החשבון ולשכת המבקרים הפנימיים.

"לא קל להיות מבקר פנים", אמר קופמן, "לעיתים הוא מתעמת עם נושאי משרה בגוף שאותו הוא מבקר, לעיתים ביקורתו אינה נוחה ואינה נעימה למנהלי הארגון. המצב הזה דורש כוח ויושרה מצידו של מבקר הפנים, ויש לתת לו את ההגנות והמשאבים הדרושים, על מנת שהוא יעשה את עבודתו נאמנה".