עפרה שטראוס שוברת שתיקה: "טעינו"

יו"ר שטראוס: "יש רגעים של הקשבה שאולי נראים כהיעלמות, אבל יש כזו עוצמה של הקולות שם בחוץ שכדאי לעצור רגע" ■ "יש כאן משהו מערכתי לא בסדר. זה הרבה מעבר לקוטג' או לקפה"

עפרה שטראוס, בעלת השליטה בקבוצת שטראוס , שוברת היום (ב') שתיקה ומגיבה לחרם הקוטג' ומחאת המחירים נוכח בדיקות "גלובס" על יוקר מחירי המזון בישראל. שטראוס נושאת נאום מפתיע בפורום קיסריה המתקיים השנה במכללה למינהל בראשון-לציון, בו התייחסה לביקורת הציבורית החריפה שהופנתה כלפי המחלבות בדבר התייקרות מוצרי החלב מאז הוסר הפיקוח הממשלתי.

מחאת המחירים: ריכוז בדיקות "גלובס" על יוקר המחיה

"אני שמחה שניתנת לי ההזדמנות להגיב", אמרה שטראוס בתחילת דבריה. "אני לא מחייכת היום. אני חייבת להתייחס לסערה שמתרחשת בחוץ. אני נהנית להיות יו"ר שטראוס, ואני מרגישה נוח בפורום הזה. הנושא של יוקר מחירי המזון מכה. שיח כל-כך מבקר וכל-כך כועס זה הרבה מעבר לקוטג'.

"יש כאן משהו מערכתי לא בסדר. זה הרבה מעבר לקוטג' שלי או לקפה שלנו. זה ברור שזה לא רק קשור למדינת ישראל אלא קשור לעליית חומרי הגלם בעולם, אבל כשזה נוגע לאוכל - זה נוגע לכל אחד ואחת במדינת ישראל. אנשים שם בחוץ לא מחפשים ניתוחים ופרשנויות; יש כאן קריאה לפתרון - ועכשיו!

"יש רגעים של הקשבה שאולי נראים כהיעלמות, אבל יש כזו עוצמה של הקולות שם בחוץ שכדאי לעצור רגע ולחשוב על מה ששמעתי, איך ייראה המוצר מחר בבוקר, מה זה מחיר סביר, לאיפה אני מביאה אותו. אני לפחות הרגשתי שזה לא זה. אני כבר שנים לא מנהלת דיאלוג או שיחה - לא עם הממשלה ולא עם אף אחד - לגבי איך אנחנו מנהלים את העסקים שלנו.

"כן, אנחנו תעשיית המזון של מדינת ישראל, ושטראוס משפיעה על איך שנראית התעשייה הזו. אני חושבת שהפתרון לשאלת יוקר המחיה הוא כזה שכולנו צריכים לשבת מסביב לשולחן ולמצוא אותו. שמעתי שיש פתרונות של יבוא, הכנסת פיקוח ועוד. אנחנו כבר תחרותיים ומתחרים - אבל טעינו, זו עובדה.

"לכל אלה ששאלו איפה אנחנו - אז הנה אנחנו כאן. כל פתרון שלא יימצא לכאב שנמצא שם בחוץ - אנחנו נהיה חלק מהפתרון הזה. שמעתי את הביקורת - זה כואב, וזה לא פשוט".

מחירי מוצרים
 מחירי מוצרים