הדולר צנח בכ-1.2%; "הדולר ייחלש עד 3.3 שקלים"

הדולר היציג ננעל על 3.416 שקלים; האירו היציג ירד ב-0.5% ל-4.903 שקלים ■ היום מתחילה הישיבה הדו-יומית של ה'פד' לקראת החלטת הריבית; האם הבנק המרכזי האמריקני יוריד את תחזית הצמיחה?

השקל נסחר היום (ג') במגמת התחזקות, כאשר הדולר היציג נקבע על 3.416 שקלים, החלשות של כ-1.24%, והאירו היציג נחלש בכ-0.5% וננעל על 4.903 שקלים לאירו.

כלכלני למבקס העריכו היום כי אם הדולר יתחזק מעבר לרמה של 1.39 אירו, נוכל לומר בוודאות שהמגמה השתנתה והיחלשות הדולר בעולם הגיע לקיצה - אך עדיין אנחנו לא שם. האירו רושם היום התחזקות של 0.17% ונסחר סביב שער של 1.437 דולרים לאירו.

הם מסבירים כי מה-8 ליוני הדולר התחזק בכ-2.1% ביחס לשקל כלומר, על אף פער הריביות, השקל מיישר קו עם המגמה העולמית של התחזקות הדולר. "המסקנה שלנו היא אחת: פער הריביות בתקופה זו משחק תפקיד אך מולו עומדת המגמה העולמית. אם הדולר ימשיך להתחזק ביחס לאירו אנו נראה שגם השקל נחלש מולו. אך מכיוון ששחקני הריבית בישראל מאוד דומיננטיים, השקל ינוע בין 3.35-3.63 שקלים לדולר. במידה והמגמה לא תשתנה - אנו נראה את השקל מתחזק עד לרמות של 3.3 שקלים לדולר", כותבים בלמבקס.

בכלל פורקס מסבירים כי במידה והסנטימנט בשווקים יוסיף להיות שלילי, התחזקותו של הדולר צפויה להימשך. "מהלך העליות של הצמד עדיין בתוקף כל עוד הוא שומר על רמות מחיר מעל 3.40 שקלים, כאשר העליות עשויות להימשך עד אזור 3.5 לפחות", כותבים בכלל פורקס.

בארה"ב תחל היום הישיבה הדו-יומית של הפדרל ריזרב לקראת הודעת הריבית מחר בערב שעון ישראל. על פי התחזיות, ה'פד' לא צפוי לשנות את שיעור הריבית, שצפוי להיוותר על שפל היסטורי של 0-0.25%, אולם במסיבת העיתונאים לאחר ההכרזה צפוי בן ברננקי, יו"ר הבנק המרכזי האמריקני, להוריד את תחזית הצמיחה של ארה"ב לשנת 2011.