מהפך בלשכת עורכי הדין: עו"ד דורון ברזילי ניצח את יורי גיא-רון

(עדכון) - ברזילי זכה בכ-7,500 קולות, בעוד שגיא-רון זכה ב-6,150 קולות ■ כ-15 אלף עורכי דין הצביעו בבחירות ללשכה - כשליש מחברי הלשכה בדומה למערכות בחירות קודמות

מהפך בראשות לשכת עורכי הדין: בבחירות שהתקיימו אתמול (ג') ניצח עו"ד דורון ברזילי את ראש הלשכה המכהן, עו"ד יורי גיא-רון, והצליח להיבחר לתפקיד ראש הלשכה הבא.

התוצאות הרשמיות צפויות להתפרסם על-ידי יו"ר ועדת הבחירות, עו"ד מיבי מוזר, היום אחר הצהריים. ואולם לאחר שנספרו הקלפיות בכל חמשת מחוזות הבחירה בלשכה, התברר כי ברזילי זכה בכ-7,500 קולות, בעוד שגיא-רון זכה ב-6,150 קולות בלבד. המועמד השלישי לראשות הלשכה, עו"ד חוסאם מועד, קיבל 730 קולות.

ניצחון של ברזילי מסמן מהפך אסטרטגי בלשכת עורכי הדין, וזאת לאחר שסיעתו של גיא-רון, "לשכה אחרת", שלטה בלשכה ב-12 השנים האחרונת, 8 מהן בראשות עו"ד שלמה כהן ובארבע השנים האחרונות בראשות גיא-רון.

עם זאת, זכתה סיעתו של גיא-רון להצלחה יחסית בבחירת יושבי ראש המחוזות. עו"ד אפרים נוה מסיעתו של ברזילי הצליח אמנם להיבחר לראשות ועד מחוז תל אביב, תוך שהביס את מועמדו של גיא-רון, עו"ד אביתר קנולר, ואולם נציגיו של גיא-רון ביתר מחוזות הבחירה בלשכה הצליחו להיבחר ליושבי ראש המחוזות: עו"ד חאלד זועבי נבחר לקדנציה נוספת במחוז הצפון; עו"ד יוסי חכם ניצח במחוז חיפה; עו"ד דני אליגון נבחר במחוז הדרום ועו"ד אשר אקסלרד נבחר במחוז ירושלים. טרם התבררה החלוקה המלאה בין הרשימות השונות שהתמודדו בבחירות למועצה הארצית ולוועדים המחוזיים.

עוד התברר כי בבחירות הצביעו בסך הכל כ-15 אלף עורכי דין, שהם כשליש מבין עורכי הדין בעלי זכות הבחירה. מדובר בשיעור הצבעה דומה לזה שנרשם במערכות בחירות קודמות, וזאת על אף העניין הרב שעוררה מערכת הבחירות הנוכחית והתחרות העזה בין המועמדים. במהלך יום הבחירות אתמול נרשמו עימותים בין מחנות הפעילים, שהגיעו אף לתגרות אגרופים בבית הלשכה בתל אביב, ואף המשטרה הוזעקה בעניין זה.

במהלך ספירת הקולות בלילה נרשמו עימותים סביב קלפיות שונות בתל אביב ובחיפה, שהפתקים שהועברו מהן נחשדו כמזויפים. גיא-רון עצמו לא הגיע במהלך ספירת הקולות לבית הלשכה, ואולם לאחר שהסתמנה המגמה שניבאה את ניצחונו של ברזילי, הגיע ברזילי לבית הלשכה בסביבות השעה 4:00 לפנות בוקר, כדי לברך את פעיליו ולקבל לידיו את תוצאות האמת, הבלתי סופיות.

"לפנינו עבודה רבה", מסר ברזילי בתגובה ראשונה לאחר היוודע התוצאות, "אני מברך את כל המועמדים שניצחו וגם את אלה שהפסידו. לשכת עורכי הדין יכולה להתפאר בכך שאלפי עורכי דין לקחו חלק בהליך דמוקרטי מכובד. זה הזמן לאחד את השורות ולהניח את המחלוקות מאחור. אהיה ראש הלשכה של כולם. לפני אתגרים מורכבים וכדי שנוכל להם יש לבנות מחנה מאוחד אל מול המשימות שלפנינו".

ראש הלשכה היוצא, גיא-רון, פירסם הבוקר הודעה שבה הוא מכיר בהפסד, ומרמז שבכוונתו לפרוש כליל מפעילות בלשכה. "אני מכבד את תוצאות הבחירות ומודה לאלפי עורכות ועורכי הדין שתמכו במועמדותי ובחברותי וחברי בלשכת עורכי הדין", מסר גיא-רון, "היום תמה תקופה חשובה בתולדות לשכת עורכי הדין. אני מקווה שהערכים שהושרשו בליבת המקצוע שלנו ייוותרו בעינם, אולם איני יכול להסתיר את החשש הכבד שלי מהמציאות העגומה, שתוצאות בחירות אלה מבשרות, שכן לא ניתן לנתק בין יוקרת המקצוע לבין מעמד הלשכה ומקומם של עורכי הדין בשיח הציבורי והחברתי במדינת ישראל. אמשיך לפעול בנושאים הציבוריים והמקצועיים שיקרים לליבי במישורי פעילות אחרים".