עו"ד דורון ברזילי: "אטפל בהצפת מקצוע עריכת הדין"

בראיון ראשון לאחר בחירתו לראש לשכת עורכי הדין אומר ברזילי: "אטפל בשחיקת מכובדות מקצוע עריכת הדין ובהצפתו, אקים לשם כך צוות שיכלול סטודנטים ועורכי דין ותיקים וצעירים"

"כל הדרך האמנתי שאנצח בבחירות לראשות הלשכה"; כך אומר ל"גלובס" ראש לשכת עורכי הדין החדש, דורון ברזילי, בראיון ראשון ובלעדי שהתקיים שעות אחדות לאחר ניצחונו בבחירות. "הייתי מוקף בהמון אהבה והערכה מצד אנשים שמלווים אותי שנים רבות של עשייה. אלה אנשים שנתנו לי המון כוחות ואנרגיות, והגיעו מכל מחוזות הלשכה, לא רק מתל אביב. היום אנחנו באמת מתעוררים לבוקר חדש, ומתחילים לעבוד. אני רוצה לפעול למען החברים, למען הציבור, ולהחזיר את הלשכה למקום הטבעי והראוי שהיא אמורה להיות בו".

- מהי המשימה הראשונה והדחופה ביותר שלך כראש הלשכה החדש?

"אני רוצה לטפל בנושא הצפת מקצוע עריכת הדין, והשחיקה במכובדות שלו. בשנים האחרונות המקצוע נמצא ברגרסיה מבחינה ציבורית ומבחינת עורכי הדין. צריך ללמוד את הסוגייה במשך תקופה קצרה, ולשם כך בכוונתי להקים צוות שיעבוד, יבחן את הסוגייה, ויגבש הצעות מדיניות כיצד לפעול. בצוות יהיו חברים ראשי אגודות סטודנטים מהמכללות והאוניברסיטאות, וכן עורכי דין ותיקים, צעירים ובכירים, וכל מי שמעורב בנושא כדי לפעול יחד מול משרד המשפטים".

- במהלך הקדנציה הקודמת נשמעו טענות רבות על האופן שבו הלשכה נוהלה על-ידי קודמך. כיצד בדעתך להתנהל באופן שונה?

"כיו"ר ועד מחוז תל-אביב תפקידי היה לשרת את ציבור עורכי הדין, ולדאוג לכך שהם ירגישו שהלשכה פועלת עבורם. גם כראש הלשכה אמשיך לפעול כך, כדי שהלשכה תהיה רלוונטית ומשמעותית עבור הציבור בישראל. בוועד המחוז בתל-אביב זכיתי לקואליציה רחבה, מקיר לקיר, ועבודת כל המחוז התמקדה למען החברים. כך גם אמשיך. אהיה ראש הלשכה של כולם, כדי שנשלב ידיים ונפעל כגוף אחד איתן, מול האתגרים העצומים".

- בקמפיין הבחירות הצהרת שבכוונתך להחזיר את משוב השופטים. האם זו היתה רק סיסמת בחירות או תוכנית פעולה אופרטיבית?

"תמיד חשבתי שחשוב שיתקיים בישראל משוב שופטים. אמרתי את זה לא אחת, עוד לפני שהחלטתי להתמודד לראשות הלשכה. אני חושב שמשוב הוא דבר מבורך, שישפר וייצב את המערכת, וישקף דברים רבים שקורים בה. ברור שהכוונה היא לקיים אותו מתוך הסכמה עם השופטים ואחווה, ולעשות את הדברים ביחד. כמובן שהדברים יתנהלו מתוך מכובדות ומתוך ההערכה העצומה שאני וחבריי עורכי-הדין חשים כלפי מערכת המשפט. אני בטוח שבזמן הקרוב ייקבעו הנוהלים כיצד לקיים את המשוב, ואני בטוח שנזכה לעזרה מצד כל הצדדים שיישבו ויתאמו עמנו. בכל מקרה אני סבור שצריך להתקיים משוב, ואפעל לשם כך".

כיום יושבים בוועדה לבחירת שופטים שני נציגי הלשכה, אחד מכל מחנה.

- האם המאזן הזה עתיד להשתנות?

"מן הסתם, אחת הסוגיות המרכזיות שבכוונתנו לטפל בהן היא נושא מינוי השופטים, וכיצד הלשכה מעורבת בנושא. בעוד כחצי שנה אמורה המועצה הארצית של הלשכה לקבוע את הרכב הנציגים שהלשכה תשלח לוועדה. הנושא יטופל בכובד ראש, ותידרש לנו עוד חשיבה רבה בעניין".

תוצאות הבחירות ללשכת עורכי הדין
 תוצאות הבחירות ללשכת עורכי הדין