יוזמי חרם הקוטג': כשהרבנים יצטרפו - כללי המשחק ישתנו

יעקב לבי: "אנחנו רוצים להציג לרבנים את נתוני העוולות והעושק ומקווים לקבל מהם גיבוי"

"המגזר החרדי אמור היה להיות ראשון המוחים והמצטרפים למחאתנו. הבעיה היא שרובם לא נחשפים לתקשורת הכללית, ובוודאי שלא לרשתות החברתיות שמוקצות מחמת מיאוס, ולכן - למרות ההבנה לבעיות שאנחנו מעלים - בשטח הציבור החרדי עדיין לא אמר את דברו", אומר יעקב לבי, אחד ממובילי חרם הצרכנים, המשתייך לקהילה החרדית ברמת בית שמש.

שבועיים לאחר שחרם הצרכנים פרץ בראשונה ובאופן מפתיע, לא נשמע קולם של הרבנים. לבי ואיציק אלרוב, אף הוא חרדי, מבני ברק, בטוחים שהתמיכה בחרם רחבה עוד יותר בקרב הקהל החרדי. עכשיו הם מתכוונים לגייס גם את מנהיגי הקהילה החרדית.

"אנחנו עובדים על זה, אנחנו רוצים להציג בפני הרבנים את נתוני העוולות והעושק שאנחנו יודעים ומקווים לקבל מהם גיבוי, ואז כללי המשחק ישתנו. החרדים הם הראשונים שהיו קופצים על העגלה הזאת. אלמלא המחאה הייתה פורצת מעיתון כלכלי ורשת חברתית, הם היו ראשונים להובילה. המחאה הזאת היא הרי בשיטה המחאה החרדית שאומרת: אם מישהו דורך עליך, אתה לא מממן אותו כדי שידרוך עליך שוב. בכל המאבקים הכלכלי שהציבור החרדי הוביל- הוא ניצח", אומר לבי.

"הקהילה החרדית היא חלק גדול מאוד במאבק. הבעייתיות בציבור החרדי היא הדרך שהמדיה עובדת, כי אנשים לא קוראים עיתונים ולא שומעים רדיו ושם אנחנו בבעיה. החרדים שנחשפים למדיה נמצאים אתנו יד ביד במאבק. אנחנו פועלים להגיע לקהילות החרדיות הסגורות יותר", מוסיף אלרוב.

שעות ספורות אחרי הריאיון, פגש לבי באופן אקראי "אישיות חרדית מוכרת מאוד, מכובדת ואהודה על כל הציבור", והוא מספר, "אותו רב אמר לי: 'אתה לא מבין איזו זכות נפלה בחלקכם. אתם קבוצה של אנשים שנותנת למיליוני אנשים עשרות מיליוני שקלים צדקה. מחזירים להם כסף שמגיע להם".