האקרים שפרצו לאתרי ה-CIA וסוני: "הפרענו בשביל הכיף"

קבוצת ההאקרים שאחראית על גל הפריצות האחרון פירסמה הודעה בטוויטר ■ "עכשיו אנו מפליגים אל המרחק ומקווים שאנו משאירים מאחורינו השראה, לעג, מבוכה, קנאה, שנאה ואהבה"

קבוצת ההאקרים LulzSec שאחראית בין היתר על הפריצות לאתרים CIA, סוני ו-AT&T, פירסמה הודעה רשמית בדף הטוויטר שלה ובאתר הקבוצה בה הם מאשרים את הערכות כי הפריצות לאתרים היו לשם הנאה בלבד.

"השגנו את המטרה שלנו: להפריע לתאגידים ולממשלות בשביל הכיף", כתבו ההאקרים. "שיט התענוגות שלנו נמשך 50 ימים והוא נגמר. עכשיו אנחנו מפליגים אל המרחק ומקווים שאנו משאירים מאחורינו השראה, פחד, הכחשה, אושר, קבלה, חוסר קבלה, לעג, מבוכה, קינאה, שנאה ואפילו אהבה".

עם זאת, נציין כי לא הייתה אפשרות ליצור קשר עם הקבוצה כדי לאשר את ההודעה. עוד נכתב במכתב הפרידה של הקבוצה כי "אנו מקווים שהייתה שלנו השפעה אפילו קטנה על מישהו, איפשהו".

מתקפת ההאקרים זכתה לתשומת לב רבה של גורמים בכירים מסביב לעולם. "אם אתם מסתכלים על מידע כחומר הבסיסי החשוב ביותר, אנחנו על סף יצירת עולם דיגיטלי לחלוטין אבל הדבר שעוצר מבעדנו הוא אבטחה", אמר לאחרונה ליאו אפותקר מנכ"ל HP. "בשנות ה-90 היו אלה גיקים שפרצו למחשבים אבל עכשיו אנחנו חיים בעולם מסוכן".

נזכיר כי לאחרונה פורסם כי נער בריטי בן 19 נעצר על-ידי הרשויות בחשד שהיה חלק מקבוצת ההאקרים הנער, ראיין קלירי, נעצב בביתו במסגרת החקירה שנערכה בשיתוף עם ה-FBI ונלקח למעצר בלונדון. מחשבו על הנער הוחרם.