התפטר ראש אגף הפיקוח העירוני בעיריית הרצליה שגנב מאושוויץ

הישראלי שנעצר בפולין יחד עם רעייתו בחשד שגנב פריטים ממחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו הוא בכיר בעיריית הרצליה, מוטי פוסלושני ■ "מדובר באיש מוערך מאוד, אל"מ במילואים"

מבוכה רבה בהרצליה: בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט, אישרו בכירים בעיר כי הישראלי שנעצר בפולין יחד עם רעייתו בחשד כי גנב פריטים ממחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו הוא בכיר בעיריית הרצליה, מוטי פוסלושני. הוא נעצר יחד עם רעייתו.

פוסלושני ורעייתו הם שניהם דור שני לניצולי שואה. הוא שימש בעירייה כראש אגף שאיפ"ה (שיפור איכות הסביבה ופיקוח העירוני), ונחת בישראל היום (ב') בשעות הבוקר. זמן קצר אחר-כך הוא הודיע לראש העירייה, יעל גרמן, על החלטתו להתפטר מהתפקיד בשל הפרשה - ושטח בשיחה עם העובדים את גירסתו לדברים.

"מדובר באיש מוערך מאוד, אל"מ במילואים", אמר גורם בכיר בעיריית הרצליה. "מה שקרה הוא בלתי נתפס, לא מובן ובטח שלא מאפיין את האיש. הסיפור הזה עצוב מאוד, מכיוון שמדובר בעובד מסור, מקצועי ומוערך".

כלי התקשורת בפולין דיווחו בשעות האחרונות כי בחודש הבא צפויות רשויות התביעה בעיר קרקוב להגיש כתבי אישום נגד פוסלושני ואשתו. התובע בתיק, מריוש סלומקה, אמר כי פרקליטות המחוז תבקש לגזור על השניים עונשי מאסר על-תנאי.

את תגובתו של פוסלושני לא ניתן היה להשיג.

סכינים וכלי פורצלן כ"מזכרות"

העבירות המיוחסות לפוסלושני, בן 60, ורעייתו - בת 57, הן גניבה וניסיון הברחה של פריטים היסטוריים ממחנה ההשמדה.

בני-הזוג נתפסו ביום שישי האחרון על ידי משטרת הגבולות בשדה-התעופה בקרקוב, כשבמזוודותיהם נמצאו 9 פריטים היסטוריים ממחנה ההשמדה, ובהם מספריים, סכינים וכלי פורצלן.

בחקירתם הסבירו בני-הזוג כי בסך-הכול רצו לקחת את הפריטים לישראל כ"מזכרות" מהסיור שערכו במחנה. את הלילה שבין שישי לשבת הם בילו בבית המעצר.