הטיפ היומי: מניה "רצה" עם פוטנציאל עלייה של 11%

מחלקת המחקר של מריל לינץ' מצמידה למניית נייקי מחיר יעד של 100 דולר בהמלצת "קנייה"

חברת נייקי מפתחת ומוכרת מוצרי הנעלה, אופנה וציוד ספורט ואתלטיקה ביותר מ-160 מדינות ברחבי העולם, דרך מפיצים, חנויות קמעונאיות, חנויות שבבעלותה והאינטרנט. מלבד מותג הדגל NIKE, החברה מחזיקה גם במותגים בולטים אחרים כגון Cole Haan, Converse, Hurley ו-Umbro.

נייקי הציגה תוצאות חזקות מאוד בדוחותיה לרבעון הרביעי הפיסקאלי של 2011, והכתה את התחזיות בכל הנוגע לרווח נקי למניה ולצפי ההזמנות העתידיות. הרווח הנקי היה 1.24 דולר לעומת קונצנזוס של 1.14 דולר, ונתמך בצמיחה של 14% בהכנסות (לעומת צפי של 8%) ובשיעור הרווח התפעולי של 13.6% (לעומת 13.2% ברבעון המקביל). ההזמנות העתידיות למוצרי החברה עד נובמבר, המהוות אינדיקטור חשוב לצמיחה, עלו בנטרול השפעות מטבע ב-12% (לעומת צפי לעלייה של 6.5%).

אנו מאמינים כי הביקוש למוצרים אתלטיים ימשיך לתמוך בהזמנות העתידיות של נייקי אל תוך השנה הפיסקאלית 2012. זאת בין היתר בשל הביקוש החזק לקטגוריית הריצה, ההתחזקות בקטגוריית נעלי הכדורסל, טרנדים חזקים בקטגוריית ההלבשה, וצמיחה בסין שתיתמך בשנים הקרובות בזכות מרכז ההפצה החדש שהקימה החברה.

אנו ממליצים על נייקי "קנייה" במחיר יעד של 100 דולר, לפי מכפיל 20-21 לרווח נקי למניה משוער בשנה הפיסקאלית 2012. מחיר היעד משקף פרמיה למכפיל הממוצע בחמש השנים האחרונות של 15-16, בהתחשב בין היתר בצפי להמשך צמיחה גלובלית חזקה ולקיחת נתחי שוק, והוא גבוה ב-11% ממחיר המניה הנוכחי.

*** נכתב על ידי מחלקת המחקר, מריל לינץ'