אקטיוויוז קיבלה אישור FDA לשיווק מחט לטיפול בביופסיה

ברת Activiews, שפיתחה מחט מונחית מצלמה לביופסיה או טיפול בגידולים בריאות, קיבלה אישור FDA לשיווק המוצר שלה בארה"ב ■ אקטיוויוז גייסה עד היום 13 מ' ד' ממספר קרנות

חברת Activiews, שפיתחה מחט מונחית מצלמה לביופסיה או טיפול בגידולים בריאות, קיבלה אישור FDA (רשות המזון והתרופות בארה"ב) לשיווק המוצר שלה בארה"ב. אקטיוויוז היא חברה פרטית שגייסה עד היום 13 מיליון דולר מהקרנות עופר הייטק, 7HealthVentures ואוורגרין.

את החברה הקימו פיני גלבוע, ממייסדי חברת סופרדיימנשן העוסקת גם היא בניווט בתוך הריאות, ויובל צוק, ממקימי חברת אודין, שנמכרה ב-2006 למדטרוניק ומשמשת כיום מרכז פיתוח שלה בישראל.

הטכנולוגיה של אקטיוויוז נועדה לשפר את תהליך לקיחת הביופסיה והצריבה (אבלציה) של גידולים סרטניים בריאות. היום הניווט של המחט אל הגידול נעשה באמצעות צילום CT, ומעת לעת מבצעים צילום נוסף כדי להבין היכן נמצאת המחט.

המוצר של אקטיוויוז מחלק לשניים - מצלמת וידיאו שמתלבשת על המחט ומדבקת ייחוס המודבקת מחוץ לגוף. על-ידי סנכרון ממוחשב בין התמונה המתקבלת מן המערכת האופטית להדמיית ה-CT, ניתן להבין היכן בדיוק נמצאת המחט בתוך הריאות, מבלי לצלם תמונתCT נוספת. לדברי צוק, מנכ"ל החברה, המערכת מאפשרת דיוק רב בביצוע ביופסיות עם פחות צילומי CT, וכן מאפשרת צריבת גידולים שבעבר לא ניתן היה להסירם באמצעות מחט בלבד. בהמשך עשויה הטכנולוגיה לשמש גם לביופסיות בכבד ולפרוצדורות אורתופדיות בעמוד השדרה.

סופרדיימנשן, שממנה הגיע מייסד החברה גלבוע, פועלת על-בסיס טכנולוגיה דומה אך אצלה המערכת האופטית מוצבת בקצה של ברונכוסקופ, צינור שנכנס לתוך הריאות דרך הושט. לדברי צוק הוא מתאים לטיפול רק ב-30% מהגידולים.

כיום נמצאת אקטיוויוז בדיונים לשת"פ עם חברות אחרות בתחום, להסכמי פיתוח ושיווק משותפים. היא רושמת מכירות בהיקפים של כמה מאות אלפי דולרים באירופה, ומתכננת להשיק את המוצר בארה"ב עד סוף השנה.

החברה פועלת גם לאישור המוצר בסין. כדי לקבל את האישור, החברה ערכה ניסוי קליני ב-48 חולים בקנדה, ולדברי צוק מוצריה זיהו 48 מתוך 48 גידולים בחולים שהשתתפו במחקר.