ת"א סגרה במגמה מעורבת; הכשרה אנרגיה זינקה 18.4%

גיא בר און: "מומלץ להשקיע בחברות הגדולות והחזקות" ■ אלביט הדמיה המשיכה לזנק ברקע חשיפת "גלובס" על האקזיט בהודו ■ רציו ריכזה מחזור ענק

המסחר בבורסה בת"א התאפיין היום (ג') במגמה מעורבת, כאשר מדד המעו"ף נע במשך כל היום סביב רמת האפס, בהמתנה לפתיחת שבוע המסחר בוול סטריט לאחר העליות החדות שנרשמו שם בשבוע שעבר. היתר 50 בלט בעלייה של 1.5%. על המסחר השפיעו ההתפתחויות האחרונות בשווקים הגלובליים, כאשר יוון ממשיכה לרכז את מרבית העניין לאחר שבשבוע שעבר הוחלט לתת לה סיוע פיננסי נוסף בהיקף של 12 מיליארד אירו במסגרת חבילת החילוץ שלה, מאידך, יצאה סוכנות הדירוג S&P אמש באזהרה כי אימוץ פיתרון של "גלגול" החזקותיהם של בעלי האג"ח היווניות, יוביל את יוון למעשה לחדלות פירעון.

גיא בר און, מנהל השקעות באקסלנס נשואה, ממליץ למשקיעים להגדיל את החשיפה המנייתית ל-25%, בצורה מדורגת כמובן, בתיק ההשקעות שלהם: "בתקופה זו יש להמשיך ולהתמקד בחברות הגדולות והחזקות אשר מייצרות תזרים מזומנים חיובי ויציב, אשר מחלקות דיבידנד, וביניהן חברות ההחזקה הגדולות דוגמת דסק"ש, כלל תעשיות וחברה לישראל".

בר און מבסס את הערכותיו על ההנחה כי "הירידות האחרונות בשוק הפכו את מחיריהן לאטרקטיביים יותר ממה שהיו לפני חודשים ספורים", וממליץ להקפיד על כך שכמחצית מהחשיפה למניות תיעשה בשוקי חו"ל, "בדגש על ארה"ב, וכן על שווקים מתעוררים, שם להערכתנו קיימת הזדמנות יפה למשקיעים".

"העליות בימים האחרונים בשוק ההון - כתוצאה מקבלת תכנית הצנע של ממשלת יוון, אשר נתנה אור ירוק להמשך הסיוע של מדינות אירופה וגררה אחריה אנחת רווחה בשווקים - הינן לטווח הקצר", מזהיר יוסי אפרתי, מנהל ההשקעות ב"הכשרה", בתחזית שפורסמה לחודשים יוני-יולי.

לטענתו, "הנתונים החלשים הן בארץ והן בארה"ב כמו גם קיטון המחזורים בשוק ההון בחודשי הקיץ לא מבשרים על המשך עליות ועל כן מומלץ להתאזר בסבלנות ולחכות לשער כושר כדי לחזור ולהשקיע במניות".

בזירת המאקרו פירסם היום בנק ישראל כי השקעות הזרים במניות מקומיות עלו במאי ב-57% והשקעותיהם בבורסה בת"א הסתכמו ב-418 מיליון דולר לעומת ממוצע חודשי של 190 מיליון דולר. עוד עולה מהדוח כי השקעות ישראלים במניות זרות בחו"ל הסתכמו במאי ב-90 מיליון דולר. נציין כי הנתונים נכונים לחודש מאי בעוד שבחודש יוני נרשמו מימושים חדים בשוק המניות המקומי, בהן לקחו חלק גם המשקיעים הזרים - והתמונה כיום כבר נראית שונה.

מניות הגז ריכזו עניין רב; זינוקים בהכשרה אנרגיה ומודיעין

צינור הגז בין מצרים לישראל חוזר השבוע לכותרות: בפעם השלישית בחצי שנה האחרונה, פוצץ אתמול לפנות בוקר קטע מהצינור ליד תחנת השאיבה בביר אל-עבד וכתוצאה מכך הופסקה כליל זרימת הגז לישראל ולירדן. לאזור הגיעו חמושים שהניסו את המאבטחים בדרום סיני, והצליחו להטמין מטעני נפץ. היום התקבלו דיווחים כי הנזק לא היה גדול כמו הנזק שנגרם בפיצוצים הקודמים וכי החלפת החלקים הפגועים בתחנה בוצעו והזרמת הגז צפויה להתחדש כבר היום. נציין את אמפל , השותפה ב-EMG מהצד האחד, ומאידך את מניות הגז הישראליות אבנר , דלק קידוחים , ישראמקו ורציו .

עוד בסקטור הגז-נפט, נציין את מניות "שרה" ו"מירה" - שלדיאלי , הכשרה אנרגיה ומודיעין , אשר מצליחות לתקן היום חלק מהירידות לאחר שצנחו בעשרות אחוזים מיום ה', אז פורסמו תוצאות הסקרים הסייסמיים התלת ממדיים שהצביעו על כך שממוצע הפוטנציאל בשני הרישיונות עומד על 6.5 TCF גז בהסתברות של 54%, ו-18% סיכוי למציאת 151 מיליון חביות נפט עם זאת עיבוד המידע הצביע על טווח רחב מאד של סיכון או סיכוי לקידוחים. האנליסט אמיר פוסטר מדש ברוקראז' ממליץ היום לרכוש את מניות "מירה" ו"שרה" אחרי הנפילה וטוען כי הכשרה אנרגיה בדרך לזנק 134% ומעניק למניית החברה מחיר יעד של 2.84 שקלים. מודיעין מקבלת ממנו מחיר יעד של 6.6 אגורות, פרמיה של 41% על מחיר השוק. נציין כי האנליסט ערן יונגר ממגדל שוקי הון כתב אתמול, כי לדעתו "הצניחה משקפת מימוש בריא לאחר ריצה של עשרות אחוזים".

ענקית התרופות טבע חוזרת לכותרת, לאחר שדווח אתמול כי מכרה תוך מספר ימים בלבד את הגירסה שלה לתרופה ליפיטור של פייזר לטיפול בכולסטרול, בשווי של 23 מיליון דולר. ימים לאחר שיצאה לשוק, פייזר הוציאה נגד טבע צו מניעה והתרופה הוסרה מהמדפים, בטענה כי זו הפרה את הפטנט על התרופה. מדובר בכ-700 אלף קופסאות של התרופה, אשר נמכרו במחיר שנמוך בלפחות 15% ממחיר התרופה המקורית.

השבוע חשף "גלובס" כי אלביט הדמיה מנהלת מו"מ לעסקה שהשלמתה תניב לה אקזיט ראשון מהפעילות שהחלה לפתח בהודו לפני כחמש שנים. החברה עומדת לממש, בשלבים, את חלקה בפרויקט מגורים מתוכנן ‏בעיר צ'נאיי, בו היא מחזיקה 80% מהזכויות‎,‎‏ בעסקה שצפויה להניב לה בסך הכל כרבע מיליארד דולר.

‎‎עוד נחשף ב"גלובס" כי בנק לאומי מתכוון למכור 3%-4% ממניותיו בחברה לישראל בשווי של כמיליארד שקל במהלך הרבעון הנוכחי. מכירת המניות הצפויה תניב ללאומי רווח של 400-500 מיליון שקל, ותאפשר לו להציג רווח גבוה יותר מזה של בנק הפועלים גם בשנת 2011. ‏‏‎‎

מהמסמך השנתי שהגישה יצרנית השבבים טאואר בסוף השבוע האחרון, עולה כי מנכ"ל החברה, ראסל אלוונגר, עשוי לממש אופציות ברווח של 13 מיליון שקל. זאת, לאחר שהחברה שיפרה את תוצאותיה הפיננסיות בתקופה האחרונה.

חברת כיל דיווחה היום כי השלימה את רכישת קוסמוסל ממקסיקו. לקוסמוסל קווימיקה מעמד חשוב בשוק המקסיקאי, באמריקה התיכונה ואמריקה הדרומית, הנתפסת על ידי כיל כשוק בעל חשיבות.

מניית גוליבר המשיכה לבלוט לחיוב בבורסה של ת"א, כאשר מאז ה-12 ביוני, אז הושלם מיזוגה של גינקו לתוכה והמניה התווספה למספר מדדים בבורסה, זינקה המניה בשיעור חד של כ-60% ושוויה כבר עומד על 222 מיליון שקל.

פוינטר דיווחה על התקנת פתרונות מתקדמים לניהול ציי רכב בברזיל בהיקף של מעל 2 מיליון דולר. זו העסקה הגדולה ביותר עליה חתמה פוינטר בברזיל, מאז נכנסה לראשונה למכירות בברזיל לפני כשנה.

מניית רדויז'ן איבדה מערכה לאחר ל"גלובס" נודע כי גם החברה צפויה לפרסם גם ברבעון השני. ברבעון שזה עתה הסתיים לא הצליחה החברה לעמוד בתחזית שמסרה, והכנסותיה יהיו נמוכות יותר מכפי שהעריכה, ובהתאמה ההפסד אותו היא צפויה לרשום יהיה גדול יותר.

[לאתר האג"ח][לאתר המעו"ף][לפורטל הפיננסי]