האוצר: במקרה של התקפת טילים על ת"א - הבורסה תעבוד

אתר "ישראל דיפנס" מדווח על סיכום סופי בין האוצר לרשות החירום הלאומית בדבר הגדרת הבורסה כעל "מפעל חיוני" ■ המשמעות: עובדי הבורסה יחויבו לעבוד גם תחת מתקפת טילים על ת"א ■ הנחת העבודה: במלחמה הבאה ייפלו טילים בגוש דן, והמלחמה תהיה ממושכת

במקרה של מלחמה, עובדי הבורסה לניירות ערך יקבלו צווי ריתוק למקום עבודתם והבורסה תמשיך לעבוד - כך סוכם סופית בין משרד האוצר ובין רשות החירום הלאומית (רח"ל). אתר "ישראל דיפנס" חשף היום (ב') את הסיכום בין האוצר לרח"ל.

הכוונה להמשיך להתפעיל את הבורסה גם בימי מלחמה היא חלק מתכנית כוללת שנועדה להבטיח את תפקוד המשק וגופי התשתית הלאומיים, מתוך הנחה שבמלחמה הבאה ייפלו טילים גם במרכז הארץ, והמלחמה תהיה ממושכת.

ברח"ל ובמשרד האוצר סבורים כי המשך פעילות הבורסה גם תחת מתקפה טילים היא חיונית כדי לשדר "חוסן לאומי", כפי שהבורסה בלונדון פעלה לכל אורך מלחמת העולם השנייה (למעט 6 ימים של הפצצות כבדות על הבירה הבריטית).

לאור מפגשים בין ראש רח"ל, תא"ל (מיל') זאב צוק רם, ובין ראשי משרד האוצר, סוכם כי הבורסה תיכלל בין 8,000 מפעלים ומוסדות במדינה שמוגדרים על פי כ"חיוניים". משמעות ההגדרה היא שבגופים אלה העובדים מחוייבים להגיע לעבודה בכל מצב - מכוח צו ריתוק.

הגדרת הבורסה לניירות ערך כמפעל חיוני נכנסה לתוקף כבר לפני תרגיל החירום הלאומי "נקודת מפנה 5" שנערך בסוף חודש יוני. במהלך התרגיל עצמו דומתה מתקפת טילים נרחבת על איזור המרכז. ראשי מערכת הביטחון, ראשי משרד האוצר ומנכ"לית הבורסה לניירות ערך הקפידו על כך שהבורסה תמשיך לתפקד (בתרחישי המלחמה כמובן).

בימים האחרונים החלו סיכומים ראשונים של התרגיל, ולדברי צוק-רם הכוונה היא לקבוע כי הבורסה אכן תמשיך לעבוד בעתיד בכל תרחיש של מתקפה על העורף הישראלי. לצורך כך החלו עבודות גיבוי למערכת המחשבים של הבורסה, כך שהמידע האצור בהם יאפשר תפקוד גם במקרה של פגיעה ישירה חלילה במשכן הבורסה החדש.