איטליה צלחה הנפקת אג"ח - ומחקה ירידה של כ-4%

משרד האוצר של איטליה מכר אג"ח ממשלתיות לשנה ב-6.75 מיליארד אירו - ושחרר צפירת הרגעה בשווקים ■ הירידות בבורסות אירופה התמתנו, וגם בבורסה בת"א התמתנו הירידות ■ תמרור האזהרה: הנפקת האג"ח באיטליה נסגרה בריבית גבוהה יחסית של 3.67%

המבחן הגדול של איטליה: משרד האוצר של איטליה יצא היום (ג') למכרז לגיוס 6.75 מיליארד אירו (9.4 מיליארד דולר) שבמסגרתו הציעה אג"ח ל-12 חודשים על רקע הלחץ על שוק האג"ח באיטליה.

המכרז הציע את האג"ח בתשואה של 3.67%, עלייה של 1.5% בהשוואה לתשואה שבה מכרה איטליה אג"ח בחודש יוני. "התשואה הגבוהה מביאה לידי ביטוי ומשקפת את המתח בשווקים", אמרה לוקה קזולני, אסטרטגית UniCredit Bank במילאנו.

איטליה ביקשה לגייס כ-10.5 מיליארד אירו; במכרז נרשמו ביקושי יתר של פי 1.55.

"בהתחשב למצב השווקים, הבהלה והלחץ ששולטים בשווקים, מדובר בתוצאות מכרז טובות מה שמוכיח שהמתיחות לא מכבידה באופן שלילי על הביקוש לניירות ערך של איטליה", אמרה האסטרטגית.

צפירת הרגעה לשווקים

בורסות אירופה נסחרות היום בירידות לאחר פתיחת מסחר דרמטית בכל בורסות היבשת, המגמה השלילית הולכת ומתמתנת לאחר גיוס החוב של איטליה בהיקף של כ-9.4 מיליארד דולר בהנפקת אג"ח לשנה ובתשואה של 3.67%.

לפני ההודעה על תוצאות המכרז, בבורסה באיטליה נרשמו ירידות חדות של כ-4% אולם כעת יורד מדד המניות במילאנו ב-0.5% בלבד. ברקע, חששות כבדים בגוש האירו שמא משבר החוב גולש גם לאיטליה, הכלכלה השביעית בגודלה בעולם. גם החוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט התמתנו ומאותתים על ירידות של כ-1% לאחר שקודם לכן הצביעו על ירידה של כ-1.5%.

נזכיר כי התשואות על האג"ח של איטליה וספרד המריאו היום למרות הנכונות של האיחוד האירופי לנקוט במאמצים למנוע התפשטות המשבר. התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים באיטליה עולה ליותר מ-5.8% והתשואה על האג"ח של ספרד עולה ל-6.17%.

יצויין כי שרי האוצר של האיחוד האירופי ממשיכים היום בדיונים על התפשטות משבר החוב באירופה, כאשר הדיונים היום מקבלים אופי בהול יותר נוכח הירידות בשווקים. גם נגיד הבנק המרכזי של אירופה, ז'אן קלוד-טרישה, הצטרף היום לדיונים בבריסל.