"הבעיה המרכזית של האיטלקים היא אפטיות ביחס למצבם"

סטין ג'ייקובסן, הכלכלן הראשי של סאקסו בנק: "נראה שאיטליה היא מדינה שויתרה על מאבק" ■ לדבריו, האיטלקים לא מוכנים לקחת סיכונים; "הסיכויים למשבר נוסף יגדלו ככל שמתקרבים לסוף השנה"

"נראה שאיטליה היא מדינה שויתרה על מאבק", כותב סטין ג'ייקובסן, הכלכלן הראשי של סאקסו בנק. "החברה האיטלקית שבויה תחת הקונצנזוס ששום דבר לא ישתנה".

לדדעתו של ג'ייקובסן, הבעיה המרכזית של האיטלקים, היא האפטיות ביחס למצבם: "האפטיות של האיטלקים גדולה יותר מזו שחזיתי בפורטוגל. בפורטוגל האנשים לפחות נאבקים או שוחים עם הזרם, בעוד שבאיטליה הגישה היא של 'לא נוכל לשנות שום דבר, אז בואו ננסה להשיג את המיטב ממה שיש לנו כרגע'", מסביר ג'ייקובסן.

ג'ייקובסן התייחס לחששות העדכניות בשווקים הגלובליים מהחרפת משבר החוב באירופה, שעשוי "לגלוש" מיוון המתאוששת, לה מגובשת כעת תוכנית חילוץ נוספת, אל איטליה. זאת, כאשר ברקע נפגשו בכירי האיחוד האירופי כיום במטרה לדון באפשרויות הסיוע לאיטליה, אשר מחזיקה בכלכלה השביעית בגודלה בעולם והשלישית מבחינת היקפי אג"ח - ונושאת חוב בהיקף 2.9 טריליון אירו.

לדברי ג'ייקובסן, "האיטלקים לא מוכנים לקחת סיכונים ולבצע שינויים. מדינות כמו ספרד ואיטליה נמצאות בסיכון עקב חוסר רצונן ונכונותן להחזיר את הכלכלה שלהן למסלול הנכון". ג'ייקובסן שואל: "איטליה היא מדינה גאה ופרודקטיבית אז היכן הנכונות לסיכון? להתחדשות?".

"מנקודת המבט שלנו, האסטרטגיה נשארת זהה כאשר מתקרבים לשווקים: להשאיר את האבקה היבשה ולחפש את הסיכויים למשבר נוסף שיגדלו ככל שאנו מתקרבים לסוף השנה", מסכם ג'ייקובסן, שטוען כי "מקבלי ההחלטות באירופה יהיו חייבים לבטל את החגים שלהם".