הערכה: קשיים באישור מינוי משה טרי למנהל רשות המסים

‎הסיבה: טרי לכאורה אינו עומד באחד מתנאי הסף לתפקיד, הדורש 10 שנות ניסיון בתחום המסים

ועדת האיתור למנהל רשות המסים תתקשה לאשר את מועמדותו של משה טרי לתפקיד, מאחר שלכאורה הוא אינו עומד באחד מתנאי הסף לתפקיד, הדורש 10 שנות נסיון בתחום המסים.

גורם משפטי, המתמחה בתחום, אמר ל"גלובס" כי ככל הנראה לוועדת האיתור תהיה בעיה רצינית לאשר את מינויו של טרי למנהל הרשות.

"כאשר פונים למועמד, דבר ראשון יש צורך לבדוק האם הוא עומד בתנאי הסף. מבחינה משפטית ולפי דיני המכרזים, בטרם מפרסמים מכרז קיים שיקול-דעת לקביעת תנאים מסוימים, כמו השכלה או ניסיון, כמובן כל עוד מדובר בתנאי ענייני. ברגע שהמכרז פורסם לציבור, לא ניתן לשנות את התנאים, מהסיבה הפשוטה שמועמדים נוספים, שהחליטו שלא לפנות מאחר ולא עמדו בתנאי הסף, עשויים לטעון כנגדו".

התנגדות משפחתית

לפני כשבוע פורסם כי טרי, לשעבר יו"ר רשות ניירות ערך, הופיע בפני ועדת האיתור שהקים שר האוצר, יובל שטייניץ, והוצע לו התפקיד. טרי סירב בהתחלה לקבל על עצמו את התפקיד עקב התנגדות משפחתית, שכן התפקיד כרוך בחשיפה תקשורתית גבוהה, ורשות המסים נמצאת כבר מ-2007 במרכז סדרת פרשיות שחיתות שבהן מעורבים בכיריה.

עם זאת, טרי הודיע לשר האוצר כי הוא לוקח על עצמו את התפקיד. על אף ששטייניץ וטרי הסכימו על המינוי, הוא דורש עדיין סדרה של אישורים, לרבות אישור הממשלה ושל הוועדה לבדיקת מינויים בראשות שפניץ. כמו כן, יצטרך טרי לעשות הסכם ניגוד עניינים, שכן הוא מנהל עסקים פרטיים.

טרי (61) הוא בעל תואר ראשון בכלכלה ומדע המדינה ובעל תואר שני בכלכלה ומינהל עסקים מאוניברסיטת בר-אילן. בין התפקידים שמילא: בכיר בבנק דיסקונט, סמנכ"ל חברת אדגר תעשיות טקסטיל, מנכ"ל מרכז ההשקעות, מנכ"ל החברה המרכזית לניירות ערך, מנכ"ל רשות הדואר ויו"ר לידקום; טרי שימש כדירקטור בכימיקלים לישראל, ברשות שדות-התעופה, בלרום מלונות, והבורסה לניירות ערך בתל-אביב בע"מ; ב-2003 מונה ליו"ר רשות ניירות ערך.

מנציבות שירות המדינה נמסר בתגובה: "ועדת האיתור טרם סיימה את עבודתה ואינה מתייחסת לדברים שעדיין נמצאים בתהליך".