בכירי הפדרל ריזרב שוקלים להחיל תוכנית רכישות נוספת

כך עולה מפרוטוקולי הריבית שפורסמו הערב ע"י ועידת השוק הפתוח (FOMC) ■ "חלק מחברי ה'פד' ציינו כי יש לשקול לספק הזרמת הון נוסף לשווקים", נכתב בפרוטוקולים

בכירי הפדרל ריזרב בארה"ב חלוקים בדעתם בכל הנוגע להחלת תוכנית רכישות נוספת, במידה ותחזיות הצמיחה לכלכלת ארה"ב תישאר חלשה, כך עולה מפרוטוקולי החלטת הריבית שפורסמו הערב (ג') ע"י ועידת השוק הפתוח (FOMC).

תוכנית רכישות נוספות עשויה להתבצע, ככל הנראה, במסגרת מדיניות היציאה של ה'פד' מהשוק. אולם, בפורוטוקלים לא פורט מתי בדיוק הדבר יתבצע, אם בכלל.

"חלק מחברי ה'פד' ציינו כי כתלות בהתפתחות הכלכלה המקומית, יש לשקול לספק הזרמת הון נוסף לשווקים, בייחוד במידה והצמיחה תוסיף להראות האטה יחד עליית האבטלה בטווח זמן הבינוני", כך נכתב בפרוטוקולים של ועידת השוק הפתוח, שהתקיימה ב-21-22 ליוני.

"מנגד, חברים אחרים הצביעו על הסיכון בגדילת האינפלציה ייתכן ומצביע על כך שהתנאים בשוק יובילו למצב אשר... יאפשר נקיטת צעדים להשלמה עם המדיניות הנוכחית מוקדם יותר מכפי שציפינו".

"מספר משתתפים הביעו ספק בנוגע לאפקטיביות המדיניות המוניטרית הנוכחית של הפדרל ריזרב, אולם בכל מקרה היו חלוקים בדעותיהם בנוגע להשלכות של ספק זה בנוגע למדיניות עתידית", נכתב.

באותה ועידה, החליטו חברי ה'פד' להותיר את הריבית המרכזית ברמתה הכמעט אפסית, בשיעור של 0-0.25%. באותו הזמן, רמז ברננקי במסיבת עיתונאים כי הפדרל ריזרב מכין עצמו "לנקוט בצעדים נוספים, אם התנאים בכלכלה יורעו - כולל רכישות אג"ח ממשלתיות נוספות".

כלכלני בבלומברג מסכימים פה אחד כי ה'פד' יוביל את הריבית ברמה זו עד לרבעון השני של שנת 2012, התקופה הארוכה ביותר בה הריבית נשארת ברמה אפסית - מאז מלחמת העולם השנייה.