הנפקת מקורות: כל המוסדיים מלבד פסגות השתתפו

המוסדיים איימו כי לא ישתתפו כל עוד המדינה לא תתמוך באגרקסקו

הצלחה להנפקת האג"ח של מקורות. החברה הממשלתית הפועלת בתחום אספקת המים בישראל, גייסה 1.06 מיליארד שקל, בהנפקה שבה הביקושים היו גבוהים, והגיעו לסכום של 2.8 מיליארד שקל.

זמן קצר לפני ההנפקה איימו חלק מהמוסדיים כי לא ישתתפו בה, זאת לאור העובדה שבימים אלה נמצאת יצואנית החקלאות אגרקסקו, שבשליטת המדינה, בהקפאת הליכים. החברה אינה מסוגלת לעמוד בתשלום למחזיקי האג"ח, אך המדינה אינה מוכנה להזרים לה כספים לתשלום החוב.

אולם ל"גלובס" נודע כי בסופו של דבר, למרות האיומים, הנפקת מקורות עברה בהצלחה, והשתתפו בה כל הגופים המוסדיים הגדולים מלבד פסגות. שם, ככל הנראה, החליטו שלא להתעלם מאירועי אגרקסקו.

הגיוס נעשה בהתאם לתקנות ועדת חודק בשתי סדרות אג"ח: הראשונה (מח"מ של 14 שנים) בהיקף של 893 מיליון שקל וריבית של 4.1% לשנה, והשנייה (מח"מ של 7 שנים) מסוג "Bullet" - כלומר החזר של הקרן והריבית בבת אחת בשנת 2019 בהיקף של 166 מיליון שקל וריבית של 3.3% לשנה.

מכיוון שמדובר בהנפקה פרטית לגופים מוסדיים (גמל, ביטוח ופנסיה) היא חייבת להיות לפי תנאי ועדת חודק, אך מלבד הבסיס של חודק ישנם סעיפים הנתונים למו"מ בין הצדדים. כך, למשל, בסעיף של עילה לפירעון מיידי במקרה של סכנה מוחשית לאי עמידה בהתחייבות, ביקשו המוסדיים להוסיף סעיף שיתייחס גם למקרה שהדבר יתרחש כתוצאה מהעברת שליטה. מקורות הלכה לקראת המוסדיים והוסיפה את הסעיף.

עו"ד אסתר קורן, ראש מחלקת מיזוגים ורכישות במשרד עוה"ד גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג ושות', שייצגה את מקורות בכל הנפקות האג"ח שלה, מאז הראשונה בשנת 2003, סיפרה על ההבדלים בין ההנפקות הקודמות להנפקה הנוכחית: "התהליך הפעם היה ממושך ומורכב יותר, דרש הכנה של מזכר הנפקה מפורט ותיאומים עם המדינה ביחס לתוכנו, ומשא ומתן במשך שבוע הימים שבין הפצת מסמכי המכרז ועד לסגירת המכרז עם הגופים המוסדיים ביחס לתנאי האג"ח".