השלב הראשון של מדידת האינטרנט יוצא לדרך

בימים הקרובים ישולבו באתרים הלוקחים חלק במדידה שאלוני פופ-אפ, שיופיעו בפני הגולשים ויכללו שאלות דמוגרפיות ושאלות על הרגלי הגלישה

קרוב ל-4 שנים מחכה שוק האינטרנט והפרסום הישראלי למערכת מדידת רייטינג אחידה ומהימנה, שתוכל לשקף את מפת האתרים הישראלים כפי שהיא באמת, ולא כפי שהיא משתקפת בכלי מדידה שונים ולא אחידים. היום נראה כי זה קרוב מתמיד.

בימים הקרובים ישולבו באתרים שלוקחים חלק במדידה שאלוני פופ-אפ, במטרה לקבל אינדיקציה על אופי הגולש הישראלי. השאלונים הללו יופיעו בפני חלק מהגולשים, שיבחרו האם לענות עליהם או להתעלם מהם.

בין השאלות שיופיעו בשאלון יהיו שאלות דמוגרפיות, כגון השכלה, מין ומיקום גיאוגרפי, לצד שאלות שיעסקו בתדירות הגלישה, אמצעי הגלישה, שימושים נפוצים באינטרנט וכיו"ב. השאלונים הללו ישתלו 'קוקיז' אצל הגולשים, שיאפשרו לעמותת המידרוג לקבל נתונים לגבי הרגלי הגלישה של המשתמש באתרים שנמדדים במדידה.

בנוסף, הגולשים יוכלו להוריד להצטרף לפאנל המדידה, על ידי הורדת תוכנה ייעודית שתאפשר לקבל אינפורמציה לגבי הרגלי הגלישה שלהם ברשת, גם באתרים שאינם חלק ממערכת המדידה.

נזכיר כי "גלובס" חשף באחרונה כי נתוני אמת ראשונים לגבי הרייטינג של אתרי האינטרנט בישראל צפויים להתפרסם כבר בחודש ספטמבר. הנתונים הללו יתבססו על מערכת ה'סייט סנטריק' (קוד שיוטמע באתרים הנמדדים), ועל מערכת ה'יוזר סנטריק' (באמצעות שאלוני הפופ-אפ). נתונים נוספים שיתבססו על משתמשים שהורידו את התוכנה יתקבלו, ככל הנראה, בתחילת 2012.

נזכיר כי בדצמבר 2007 זכתה גמיוז, המיוצגת בישראל על-ידי ארז בהט, בשיתוף עם חברת Market Watch שבבעלות אבינעם ברוג, במכרז למדידת הרייטינג באתרים בישראל. אולם, עיכובים ומחלוקות בין הצדדים מנעו עד כה את התחלת המדידה בפועל.