נתניהו: "המצוקה אמיתית; אטפל בבעיות בשוק הדיור ובמחירי החלב"

ראש הממשלה מודה לראשונה בקיומו של משבר: "אני פועל לטפל בבעיה מאז היבחרי" ■ על משק החלב: "נפתור את הבעיה בימים הקרובים" ■ על שוק הדיור: "אין מישהו שפועל יותר ממני בעניין"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ציין בדיונים שנערכו בנושא הדיור, שהמצוקה היא אמיתית, וכי הוא "מחבק את המוחים, ופועל לטפל בבעיה מאז היבחרו".

לדברי נתניהו, "אין מישהו שפועל יותר ממני בעניין, החל מהרפורמות וביטול ההגבלה על הבנייה במרכז הארץ, דרך חוק הוד"לים וחוק ממ"י, כולל תמריצים למגורים בפריפריה והסבת דירות משרדים למגורים".

עוד הוסיף ראש הממשלה כי ינקוט צעדים להגדלת ההיצע על מנת לאפשר נגישות לדיור בר-השגה, להשכרה ולקנייה של דירות למשפחות נזקקות, יוצאי צבא, סטודנטים וזוגות צעירים. נתניהו אמר כי "בעבר הצלתי את הכלכלה בישראל, ועכשיו אפעל לטיפול בבעיות הדיור, מחירי החלב ויתר הבעיות במשק".

עוד נמסר מתקשורת ראש הממשלה, כי "ראש הממשלה כינס היום דיון מיוחד בנושא משק החלב. במהלך הדיון זיהה ראש הממשלה מספר כשלים לאורך כל שרשרת משק החלב. על כן סוכם כי ההחלטה הסופית בנושא, אשר תתקבל בשבוע הבא, תכלול פיתרון למספר אלמנטים הגורמים לכשל השוק, ומובילים בעקבותיהם לעליית המחירים".

ברקע הדברים, נזכיר כי הערב הסתיימה הפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר התמ"ת שלום שמחון ומנכ"ל משרדו שרון קדמי, במסגרתה דנו באפשרות לייבא מוצרי חלב מחו"ל. במסגרת הפגישה הציגו שמחון וקדמי בפני נתניהו את דוח הממצאים שגיבשו וניסו לגבש על המחלוקות בין התמ"ת למשרד האוצר, אולם הפגישה הסתיימה לבסוף ללא הכרעה.

נתניהו עצמו ציין כי אין כל סיבה שהציבור בארץ יאילץ לשלם עבור מוצרי החלב יותר מאשר רוב התושבים בעולם המערבי: "אנו מתחייבים לפתור את הבעיה, ונעשה זאת כבר בימים הקרובים".

נציין כי מחר עתידה להתקיים פגישה נוספת בעניין מחירי הדיור, בראשות ראש הממשלה.