פפושדו מסייע לדנקנרים: רוכש מאלרן נדל"ן פרויקט בתאילנד

שווי הרכישה: 7 מ' ד' ■ האתר נפרש על שטח של 40 אלף מ"ר ואמור לכלול מלון אלרן נדל"ן הגיעה באחרונה להסדר חוב מול בעלי האג"ח של החברה

לפני קצת למעלה מארבע שנים נכנסה אלרן נדל"ן , החברה הבת של אלרן השקעות, לשוק הנדל"ן במזרח הרחוק. החלום היה די גדול, אך תוך רגעים ספורים נאלצה אלרן נדל"ן להתעורר ממנו לתוך מציאות גרועה יותר מסיוט. משבר האשראי פרץ, ולא הותיר אחריו חלקה פנויה.

ארבע שנים עברו, משבר האשראי הפך לעוד פרק בהיסטוריה הכלכלית העולמית, אך המצב של אלרן נדל"ן המשיך להידרדר. החברה הבת של אלרן השקעות, מבית היוצר של בני הדודים גדי ודורי דנקנר, נקלעה לקשיי נזילות, ורק לפני כשלושה חודשים הגיעה להסדר מול בעלי האג"ח.

הסדר זה לא ביטל את הצורך המיידי של החברה בהון חוזר חיובי, ולכן ממשיכה אלרן נדל"ן למכור חלק מנכסיה, וביום שישי הגיע התור של פרויקטי הנדל"ן בתאילנד.

לפי הודעות משותפות של אלרן נדל"ן ושל פארק פלאזה, חברת בתי המלון של אלי פפושדו, תחבור האחרונה לחברה הזרה Kitaria Holdings, כדי לרכוש אתר בחוף פטאיה (עיר הממוקמת בחוף המזרחי של מפרץ תאילנד) מאלרן נדל"ן תמורת 7 מיליון דולר. 5 מיליון דולר ישולמו ביום סגירת העסקה, והיתר - 2 מיליון דולר - תוך 90 יום מיום סגירת העסקה.

האתר, שהיה בבעלות החברה המקומית Bali hai (בשליטת אלרן נדל"ן), נפרש על שטח של 40 אלף מ"ר, ואמור לכלול בתוכו בית מלון בעל 100 חדרים. אלרן נדל"ן, דרך אגב, הגיעה לבעלות מלאה על אתר זה לאחר שאשתקד נפרדה משותפה המקומי להקמת פרויקטי הנדל"ן בתאילנד. לפי הסכם ההיפרדות בין החברה לשותף - שנחתם בנובמבר האחרון - אלרן מכרה לשותפה את זכויותיה בשלושה פרויקטי נדל"ן, ואילו השותף מכר לאלרן חלק מזכויותיו בפרויקט Bali hai, כך שאלרן נותרה עם 90% מאותו פרויקט ואילו השותף נותר עם החזקת מיעוט של 10%.

בעקבות רכישת החזקות אלרן נדל"ן בחברת Bali hai, פארק פלאזה ו-Kitaria יחזיקו בחלקים שווים (50%) מזכויות ההצבעה במיזם המשותף שנוצר לצורך הרכישה, ורק ב-45% - כל אחת - מהזכויות לקבלת דמי ניהול. 10% הנותרים ייוותרו בידי בעל מניות מיעוט במיזם, שהוא למעשה השותף הקודם של אלרן נדל"ן.

הרוכש יסייע בפירעון החוב

כחלק מהעסקה, המיזם הרוכש העניק לחברת Bali hai הלוואה של עד 2.5 מיליון דולר שתשמש לפירעון חובותיה. כמו כן, Bali hai תחתום על הסכם ניהול שלפיו פארק פלאזה תנהל את המלון שיוקם באתר. "אנו מרוצים מההזדמנות שניתנה לנו להרחיב את פעילותנו באסיה", ציין בהודעה בוריס איוושה, מנכ"ל פארק פלאזה.

ואם איוושה מרוצה, אז בעלי האג"ח של אלרן נדל"ן אולי יוכלו להיות יותר רגועים לאחר שהחברה תקבל את תמורת העסקה - 24 מיליון שקל בקירוב. לפי הסדר החוב של אלרן נדל"ן, יבוטלו שתי סדרות אג"ח סחירות של החברה (בשווי של 106.1 מיליון שקל) והמחזיקים בהן יקבלו אג"ח חדשות בהיקף של 76.6 מיליון שקל, ואת יתר שווי האג"ח - 27.8% מהסך - יקבלו מחזיקי האג"ח במניות החברה, ואלו יהוו 20.2% מסך הון המניות של אלרן נדל"ן.

אלרן נדל"ן נסחרת לפי שווי כמעט אפסי של 3 מיליון דולר, והגירעון בהון העצמי של החברה עומד על 38.2 מיליון שקל. פארק פלאזה נסחרת בשוק ההון הבריטי לפי שווי של 166 מיליון דולר.