מנהל השקעות בפסגות: להקצות 30% מהתיק למניות

עם תשואות נחותות ממדד ת"א 100, בן-לי אברהם מפסגות עדיין מאמין באפיק המנייתי, ובמיוחד במניית בזק

שלושה חודשים חלפו מאז התארח במדור לראשונה בן-לי אברהם מפסגות, והתנודתיות וחוסר הוודאות בשווקים בארץ ובעולם ממשיכים ללוות את המשקיעים. על רקע אווירה זו, השינויים שעליהם החליט אברהם לבצע בתיק ההשקעות שלו מינוריים.

אלה כוללים הגדלת משקל האג"ח הקונצרניות ב-5% על חשבון הסדרות הממשלתיות באפיק השקלי, והגדלת רכיב המניות משוקי חו"ל בשיעור דומה, ל-30% מהנתח המנייתי בתיק, על חשבון רכיב המניות בארץ.

"התקופה הזו היא מאוד תנודתית. ככל הנראה, בחודשים הקרובים הבעיות באירופה ובארה"ב יימשכו, וקשה מאוד להגיב לכל אירוע. סביר להניח שהנזק יהיה גדול יותר מהתועלת במקרה של שינוי פוזיציות כל פעם מחדש, וצריך להמשיך לשמור על קו השקעות אחיד". אברהם מעריך, כי "אמנם בטווח הקצר השווקים ימשיכו לגלות עצבנות ותנודתיות גבוהה, אך להערכתנו, בטווח הבינוני-ארוך האפיק המנייתי נראה כאפיק האטרקטיבי ביותר".

בהתאם לכך, הרכיב המנייתי בתיק של אברהם נותר גדול יחסית, והוא עומד על 30%.

את השינוי בתוך הרכיב המנייתי אברהם מייחס בעיקר לרצון להגדיל את פיזור הסיכונים, למרות שיחד עם זאת הוא מציין, כי "לדעתנו אין הצדקה כלכלית לתשואת החסר המשמעותית של השוק בארץ. סביר להניח שאם בספטמבר לא יחולו אירועים חריגים, השוק בארץ יבצע תיקון ויתקרב בתשואתו למדדים בחו"ל".

משקל יתר לשוק האמריקני

אברהם מעניק משקל יתר להשקעה מנייתית בשוק האמריקני, עם חשיפה של 55%-60% מסך ההשקעה המנייתית בחו"ל.

בנוסף לתמחור הנוח והדולר החלש אברהם מציין את הריבית האפסית התומכת בהשקעה בשוק האמריקני, כשלהערכתו העלאת הריבית הראשונה בארה"ב תהיה לקראת סוף 2012.

כמו כן, אברהם מזהה התייעלות בחברות הגדולות התעשייתיות האמריקניות, הנהנות מהצמיחה בשווקים המתעוררים, כדי להגדיל את היקף המכירות שלהן שם.

נוסף לארה"ב, ההשקעה המנייתית המומלצת של פסגות לחו"ל כוללת חשיפה של 20% לשווקים האירופיים, חשיפה בשיעור דומה לשווקים המתעוררים, והיתרה לשוק היפני.

בבחינת ביצועי המניות שעליהן המליץ אברהם בביקורו הקודם במדור עולה, כי רובן הציגו ביצועים דומים למדד ת"א 100 שבו הן נכללות.

בולטת לשלילה מניית חברת התקשורת בזק , שהשילה מערכה כ-15%, פי 2.5 מהירידה שמציג ת"א 100 באותה תקופה.

אברהם ממשיך להאמין במניית החברה של שאול אלוביץ', ומציין כי "בזק היא עדיין המניה המועדפת עלינו בשוק התקשורת, בזכות האיתנות הפיננסית העדיפה שלה. שוק התקשורת נמצא במצב מורכב מאוד כרגע, אבל אנחנו לא ממליצים להקטין החזקות בה. הירידות שהיא מציגה נובעות קודם כל מכך שהגופים הזרים הקטינו השקעות בארץ ומוכרים שם מניות".

הזדמנות במניות הבנקים הגדולים

אברהם גם ממשיך לזהות הזדמנות במניות הבנקים הגדולים, בין היתר בזכות התמחור וחזרתם למדיניות של חלוקת דיבידנדים. אולם לעומת בזק, אברהם מציין כי כיום הוא מעניק עדיפות למניית בנק הפועלים , במקום מניית בנק לאומי שהייתה מועדפת עליו בסבב הקודם.

אברהם מרגיש בנוח להגדיל את ההחזקה בחלק הקונצרני האג"חי לאחר הירידות שנרשמו באפיק זה לאחרונה, כחלק מהפדיונות הגבוהים שנרשמו בקרנות הנאמנות: "המרווחים בין האג"ח הקונצרניות לבין האג"ח הממשלתיות נפתחו, וניתן לנצל זאת להגדלת הרכיב הקונצרני. יכולת מיחזור החוב של הפירמות היא גבוהה, ורמת הריבית הנמוכה תומכת אף היא ביכולת ההחזר של החברות. הדגש הוא על השקעה באג"ח של חברות חזקות ותזרימיות (בדירוג של A מינוס ומעלה) במח"מ בינוני".

אברהם ממליץ למשקיעים להתרחק מהחזקה בסחורות, הנחשבות לנכס בסיכון גבוה. לדבריו, "המסחר שם יותר מדי ספקולטיבי וקשה לניתוח. השווקים המתעוררים צומחים בצורה חזקה, אז יש יותר ביקושים, אבל השאלה היא מה אחוז הביקושים הספקולטיביים מתוכם. בגלל שיותר גופים מוסדיים מכניסים סחורות לתיקים שלהם, הביקושים שם עולים, ורואים את זה גם בתנודתיות המאפיינת את הענף".

לגבי חשיפה למטבעות, אברהם מציין כי זו הנעשית באמצעות ההחזקה המנייתית בתיק מספיקה.

ההמלצות של בן-לי אברהם מפסגות:

■ הגדלת משקל האג"ח הקונצרניות ב-5% על חשבון הממשלתיות באפיק השקלי

■ הגדלת רכיב המניות משוקי חו"ל ל-30% על חשבון המניות בארץ

■ בחלק המנייתי משקל יתר, 50%-60% ,להשקעה בארה"ב, 20% לאירופה ולשווקים המתעוררים, והיתרה ליפן

■ הימנעות מחשיפה לסחורות

תיק ההשקעות המומלץ של בן לי אברהם
 תיק ההשקעות המומלץ של בן לי אברהם

התשואות שהניבו ההמלצות של של בן לי אברהם משלוש באפריל
 התשואות שהניבו ההמלצות של של בן לי אברהם משלוש באפריל