מחר: הרפתנים יחריפו את מאבקם ויפגינו ברחבי הארץ

יפגינו ב-3 מוקדים בארץ נגד הכוונה לייבא מוצרי חלב ■ "מי שינסה לכרות את ראשנו - נכרות לו את הידיים" ■ "אם נדמה למישהו שאנחנו נשלם את המחיר על מזבח הטייקונים - הוא טועה"

הרפתנים מתכוונים להסלים מחר (ב') את מאבקם בכוונת הממשלה לאפשר יבוא נרחב של מוצרי חלב, לצד פגיעה במחיר המטרה של החלב הגולמי. בשעה 11:00 יפשטו מאות רפתנים על 3 מוקדים ויפגינו מול קריית הממשלה בתל-אביב, בצומת מחניים וליד מחסום ארז.

יו"ר התאחדות מגדלי הבקר לחלב, יעקב בכר, סירב לפרט אודות פעולות המחאה המתוכננות ואמר: "הפתעות לא מגלים".

לדבריו, "אנחנו מתנגדים לכל פתרונות הסופרטנקר של ביבי ושל שטייניץ, שיובילו לכריתת ראשנו. מי שינסה לכרות את ראשנו - נכרות לו את הידיים. מי שינסה להביא פתרונות פשוטים וקלים למערכות מורכבות שיפלו על ראשנו - ייתקל בסירוב קשה.

"מבחינתנו, זו הערת אזהרה שנייה לראש הממשלה ולמנכ"ל משרדו: דברו איתנו, תפסיקו להתעלם מאיתנו. אנו מייצגים אוכלוסייה של אלפי אנשים מהפריפריה. אם נדמה למישהו שאנחנו הולכים לשלם את המחיר על מזבח הטייקונים שעשקו את העם - הם טועים. על ההנהגה לתפקד כהנהגה ולפטל בטייקוניזציה של הקרקעות ושל מחירי האוכל".

בכר ביקר בחריפות את המגמה המסתמנת להגדלת היקף היבוא של מוצרי חלב ואמר בזעם כי "הוכח כבר מאות פעמים בעבר כי פתיחת השוק ליבוא של מוצרים לא מובילה להוזלות. זה קרה ביבוא של הקפה, השמן, הפסטה והמלח. בזכות היבוא רק הטייקונים משמינים, אבל בשטח מחסלים חוליות ייצור שלמות, וכך חיסלו גם את ענף הטקסטיל. אני קורא לראש הממשלה להיגמל מהקפיטליזם החזירי שלו, לתת תשובות אמיתיות ולא תשובות בלוף נוסח הסופרטנקר".

יוזכר כי גורם המקורב לוועדת קדמי אמר בשבוע שעבר ל"גלובס" כי בין המטרות של הורדת מחיר המטרה שמקבלות רפתות ממחלבות, להביא לסגירת רפתות משפחתיות שאינן נחשבות רווחיות ביחס לרפתות שיתופיות. הגורם קרא לרפתנים מבוגרים "לעשות אקזיט ולסגור את הרפת".