שבעה עובדי דש ברוקראז' יחזיקו ב-43% ממניותיה

במידה ויאושר הסכם האופציות לעובדים בדש ברוקראז', רון סירני יחזיק בכ-22.4% מהמניות ■ עוד בין בעלי המניות: האנליסטים ערן יעקובי ומאיר סלייטר

בחודש יולי 2009 הפתיע דש-איפקס את ענף בתי ההשקעות המקומי, כאשר גייס לשורותיו את רון סירני, ששימש אז כמנכ"ל משותף של חבר הבורסה של אקסלנס, על מנת להקים פעילות ברוקראז' לגופים מוסדיים. כבר אז היה ידוע כי סירני, שעזב את אקסלנס לאחר שמונה שנים, יקבל מניות בחברה (חלקו כעת עומד על 28%). היה ידוע גם שעובדיו הבכירים יזכו למניות בחברה, אך כעת ניתן לדעת כמה יקבל כל אחד מהבכירים.

לפי דיווח של הבורסה, שהתבקשה לאשר את הסכם האופציות לעובדים בדש ברוקראז', אם וככל שימומשו האופציות, סירני יירד להחזקה של 22.4%, ושאר עובדיה הבכירים של דש ברוקראז', יחזיקו ב-20.5% ממניותיה. רועי לאופר, מנהל חדר המסחר שהגיע עם סירני מאקסלנס, יזכה ל-6.25% ממניות דש ברוקראז', ואודי ויסמן, סמנכ"ל ומנהל דסק אג"ח, יחזיק בשיעור דומה. ערן יעקובי, סמנכ"ל המחקר, יחזיק ב-5%.

מניות בחברה יחזיקו גם חלק מהסוחרים והאנליסטים: סוחרת האג"ח טל ששון, האנליסט הבכיר מאיר סלייטר וראש דסק מניות אדם אוסלקה, יחזיקו ב-1% כל אחד. דש-איפקס, שמחזיקה כעת ב-72% מהחברה, תרד להחזקה של 57.1%.

קשה לכמת עדיין את שווי האופציות, שכן לא ידוע מהו שווי החברה לפי ימומשו האופציות, ולחברה עדיין לא נערכה הערכת שווי. בשנת פעילותה הראשונה שלה, 2010, (החברה החלה לפעול בסוף 2009) היא ייצרה הכנסות של 13.1 מיליון שקל, ורווח של 3.4 מיליון שקל בלבד - כ-4% מהרווח הכולל של דש-איפקס.

תחום הברוקראז' הוא אחד הגורמים המרכזיים לשחיקת הרווחיות של בתי ההשקעות. עד לפני כשנתיים, הוא נחשב לתחום רווחי ביותר, שרוכז בעיקר בפסגות, כלל פיננסים, אי.בי.אי ולידר שוקי הון, וגם ייצר מיליונרים. הדוגמה המובהקת לכך הם מנהלי כלל פיננסים ברוקראז', רונן ויסרברג, נאור אל חי ויובל בן זאב, שגרפו לכיסם סכום מצטבר של כ-20 מיליון שקל ב-2010, ו-32 מיליון שקל ב-2009.

אלא שמאז גברה התחרות בתחום, עם כניסתם של שחקנים חדשים ועם כניסה אגרסיבית של הבנקים שכבר מרכזים כ-60%-70% מנפח המסחר, ומציעים עמלות נמוכות מאוד.