יוגי של שלמה טובול נסגרה, אך הוקמה מחדש כמרכז מו"פ של חברה נורבגית

הפטנטים של יוגי הוצעו למאות חברות בשנה האחרונה, אך נמכרו לחברת השבבים הנורבגית שמתכננת להעסיק מחדש בישראל חלק מהעובדים שפוטרו

חברת הסטארט-אפ הישראלית Yoggie של היזם הסדרתי של שלמה טובול, נסגרה לפני כשנה לאחר שנכשלה בגיוס הון נוסף בשיאו של המשבר הכלכלי. כעת החברה קמה כעת לתחייה ומתחילה חיים חדשים כמרכז מו"פ של חברת הסטארט-אפ הנורבגית Cupp Computing.

בתהליך שנמשך כשנה הצליחה חברת VAR מנג'מנט, העוסקת בליווי חברות במצבי מצוקה או כינוס נכסים, למצוא שני קונים פוטנציאלים - חברת טכנולוגיה ישראלית וחברת סטארט-אפ פרטית מגובת הון סיכון מנורבגיה.

הצעתה של החברה הנורבגית הייתה גבוהה יותר, והשופט איתן בורנשטיין מבית המשפט המחוזי בתל אביב אישר את מכירת הנכסים הרוחניים של יוגי ל-Cupp הנורבגית.

הרוכשת פנתה אל טובול, מי שהקים וניהל את יוגי, והציעה לו לגייס מחדש את עובדי החברה במטרה להקים בישראל מרכז מו"פ שימשיך לפתח ולמכור את מוצרי יוגי לשעבר, תחת החברה הנורבגית. קווין מקדונלד, מנכ"ל Cupp, אמר היום ל"גלובס" כי הוא נרגש לקראת הקמת המרכז בישראל וכי אף יגיע בקרוב לביקור בארץ.

Cupp הוקמה ב-2005, היא ממוקמת בעיר ברגן בנורבגיה ופועלת בתחום השבבים. החברה מפתחת מערכת שבב שמאפשרת אינטגרציה קלה בין מחשבים ניידים ליישומים ארגוניים.

יוגי הוקמה בידי טובול בשנת 2007. טובול הוא יזם סדרתי שהקים ב-1985 את חברת שני מחשבים שנמכרה כעבור עשור לאינטל ב-15 מיליון דולר וב-1996 את הסטארט-אפ פינג'אן, שפיתח פתרונות אבטחת מידע ברשת. הוא עזב את פינג'אן ב-2007 ואז ייסד את יוגי, שפיתחה התקן חיצוני שמספק אבטחת מידע גבוהה למחשבים.

החברה גייסה 18 מיליון דולר בכמה סבבים משורה ארוכה של משקיעים ועל חברי הדירקטוריון שלה נמנו קן לוי, מייסד חברת השבבים KLA, וד"ר בועז איתן, מייסד סייפן. היו לה לקוחות והסכמים אסטרטגיים עם יצרניות המחשבים לנובו ודל, אך רגע לפני שהחברה עמדה להפוך את המוצר שלה להתקן פנימי במחשבים, נגמר לה הכסף.

יואב כפיר, מייסד VAR, מציין כי במסגרת הניסיונות למכור את הקניין הרוחני של יוגי נפגשה החברה עם מאות חברות בעולם. "לכל סיר יש מכסה וידענו שנמצא מוכר", הוא אומר, "אלה חדשות טובות שהחברה קמה מחדש לתחייה, ושהרוכשת עומדת להקים מרכז מו"פ חדש בישראל ולהעסיק בו מחדש חלק מעובדי יוגי".