שטייניץ יעמוד בראש צוות שינהל דיאלוג עם נציגי המחאות

הצוות ידון בין היתר במדיניות הכלכלית ובמדיניות המסים של האוצר, במטרה להביא ל"שינוי סדרי העדיפויות"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הכריז היום (א') בישיבת שרי הליכוד על הקמת צוות שיורכב ממומחים ושרים שיפתח בדיאלוג עם נציגי המחאות. בראש הצוות יעמוד שר האוצר יובל שטייניץ, שבין חבריה נמנים גם השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, ושר החינוך, גדעון סער.

הצוות ידון בין היתר במדיניות הכלכלית ובמדיניות המסים של האוצר, במטרה להביא ל"שינוי סדרי העדיפויות", כהגדרתו. שרים בליכוד מתחו ביקורת על המהלך והגדירו אותו "סטירת לחי מהדהדת לשר האוצר", שכן לדבריהם, הדבר מוכיח שלשטייניץ אין גיבוי מנתניהו, שמינה את חבריו לשולחן הממשלה לבחון את התנהלותו.

"הנחיתי להקים צוות שרים מיוחד שיביא לתוכנית מעשית להקלת הנטל הכלכלי", הסביר ראש הממשלה בפתח ישיבת הממשלה השבועית. "אני מבקש מהצוות להקים שולחן עגול עם נציגים ממקומות שונים ומגזרים שונים על מנת לשמוע את הבעיות, ההצעות והפתרונות ולהביא לתוכנית לביצוע שנוציא לפועל על מנת להקל את הנטל הכלכלי על תושבי ישראל".

נתניהו המשיך ואמר כי "אנחנו נמצאים במציאות מורכבת ומאתגרת גם במישור הבינלאומי וגם בתוך המדינה, ואנחנו נוהגים בדרך אחראית ושקולה. אני חייב להגיד שאנחנו יכולים היום לנקוט בצעדים הדרושים כי נהגנו באחריות ובאופן שקול במישור הכלכלי. בשנים האחרונות ישראל בצמיחה, שיעור האבטלה הוא הנמוך ביותר בעולם המערבי והדברים הללו מאפשרים את התיקונים הנדרשים".

ראש הממשלה אף הזהיר כי התנהלות לא שקולה תוביל את המדינה למשבר. "אנחנו נדרשים להימנע מצעדים חפוזים ופופוליסטיים שעלולים להביא את המדינה למצב של מדינות באירופה - פשיטת רגל. כולנו ערים לקשיים וליוקר המחיה בישראל. חלק מהטענות המושמעות מוצדקות, וחלקן אינן מוצדקות. אנחנו מחויבים לטפל במצוקות האמיתיות בדרך רצינית ואחראית והדבר ללא ספק יחייב אותנו לשינויים בסדר העדיפויות, אותם נעשה בצורה שקולה ואחראית".