מפגיני הדיור: "ביבי תתעשת - או שהציבור כולו ייצא לרחוב"

(עדכון) - נציגי מחאת האוהלים יצאו במסיבת העיתונאים באיום מפורש לראש הממשלה: "המחאה תגדל הרבה יותר ממה שראיתם עד עכשיו" ■ חזרו על הדרישות מאתמול על יוקר המחיה בישראל

לאחר "אם כל ההפגנות" אתמול, מפגיני האוהלים והתאחדות הסטודנטים קיימו היום (א') מסיבת עיתונאים בשדרות רוטשילד, בה הם הודיעו על דרכי הפעולה הבאות במחאת הדיור. אתר "גלובס" העביר בשידור חי את מסיבת העיתונאים. דבריהם מגיעים לאחר הפגנת ה-150 אלף אמש ברחבי הארץ, ולאחר הביקורת שהטיח במפגינים דוברו של רה"מ, רוני סופר, בתוכנית הבוקר של ערוץ 10 היום.

דפני ליף, ממארגני מחאת האוהלים, אמרה במסיבת העיתונאים כי "ראש הממשלה מתקשה לשמוע. מול אוזניו האטומות נוצרות כאן במאהל שפה אחרת והתנהגות אחרת. במקום לטפל בבעיות באופן אישי הוא מקים עוד ועדה - הוא חייב להבין שהידברות איתנו ועם כל הציבור תוכל להיעשות רק בשקיפות מלאה".

סתיו שפיר, גם היא ממארגני המחאה, אמרה כי "אתמול הכרזנו על דרישותנו - מדובר בחלומות, אבל כאלו שיכולים להתגשם ולהפוך את המדינה לחברתית יותר".

אנשי המאהל חזרו על הדרישות אותן הציגו אתמול בהפגנת הענק בת"א: בתחום הדיור הם מבקשים מהמדינה להתערב ולקדם בנייה ציבורית בבעלות המדינה ובפיקוח על שכר הדירה. בתחום החינוך הם דורשים מערכת חינוך ציבורית חינם מגיל אפס, בתחום הבריאות מזדהים המוחים עם הרופאים והמתמחים וטוענים שמגיע להם יותר. בתחום הרווחה הם טוענים שהמדינה צריכה לדאוג לאזרחים, ולא עמותות - עובדים סוציאליים, שוטרים, כבאים ועוד צריכים לקבל תמורה על עבודתם, לדבריהם. בנוסף דיברו על שכר הוגן ועל כך שיש לאכוף את חוקי העבודה ולהתאים את השכר ליוקר המחירה.

בהמשך, הוסיפו מארגני המחאה כי הדברים שנתניהו אמר בנודע לכך שצדק חברתי יביא לקריסה כלכלית, הוא צריך להבין שהקריסה של מעמד הביניים כבר כאן. "ההצעות של נתניהו הן חסרות כל בשורה חדשה ואין הוא מבין אחריות מהי. כדי להפוך את הדיון לענייני ראש הממשלה בעצמו צריך להיכנס להידברות איתנו כדי שנוכל לבנות חברה צודקת ושוויונית", אמרו.

אנשי המאהל ציינו כי חוק הווד"לים, אותו הם מכנים "חוק הוונ"דלים" אמור להעלות להצבעה והם דורשים מהממשלה להוריד אותו לחלוטין מסדר היום. את מסיבת העיתונאים סיכמו נציגי המחאה באיום מפורש לראש הממשלה: "אם חוק הווד"לים יעלה להצבעה, הציבור כולו ייצא לרחובות, הרבה יותר ממה שראיתם עד עכשיו. ביבי, תתעשת".

אתמול התקיימו בישראל עצרות מחאה ב-10 מוקדים שונים, בהן כ-150 אלף איש צעדו והפגינו על יוקר המחיה, מחירי הדיור ונטל המסים העקיפים. לפי הערכות המשטרה, כ-100 אלף איש הפגינו בת"א, והשאר בחיפה, באר שבע, ירושלים, אשדוד, אשקלון, קריית שמונה, מודיעין, רעננה ונצרת.