כפי שנחשף ב"גלובס": פרוטליקס הגישה הבקשה ל-FDA

ב-21 ביולי נחשף ב"גלובס" כי ההגשה היא "עניין של ימים" ■ החברה מבקשת ממינהל המזון והתרופות האמריקני לאשר את תרופת ה-Uplyso לטיפול במחלת הגושה

משקיעי פרוטליקס קיבלו היום (ב') את האישור לחשיפת "גלובס" - החברה אישרה בדיווח לבורסה כי הגישה מחדש את הבקשה לשיווק תרופת ה-Uplyso לטיפול במחלת הגושה לאישור מינהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA.

ד"ר דוד אביעזר, נשיא ומנכ"ל פרוטליקס אמר כי "אנו מאמינים כי ענינו באופן מספק והגשנו את הנתונים המבוקשים על פי דרישת ה-FDA. אנו נמשיך לעבוד בתיאום מלא עם ה-FDA עד לשלב המתקדם בסקירת התיק לקראת אישורו".

נזכיר כי לפני 10 ימים נחשף "בגלובס" כי "ההגשה של הבקשה היא 'עניין של ימים'". עוד נחשף כי ה-FDA מצידו רמז לבכירי החברה כי ישנם כוונה ורצון לקדם את האישור.

פרוטליקס מפתחת תרופות ביולוגיות המופקות בתוך תאי צמח והיא אחת החלוצות בטכנולוגיה זו. הטכנולוגיה הייחודית שלה מאפשרת לה להתחרות בתרופות על בסיס חלבונים, מבלי להפר את הפטנטים שלהן. התרופה הראשונה שהביאה פרוטליקס לשוק נועדה לטפל במחלת הגושה, והיא דומה מאוד בהרכבה לתרופה סרזיים של חברת ג'נזיים.

מחלת הגושה הינה מחלה גנטית הפוגעת בחילוף החומרים בגופם של החולים בה. הסימפטומים של המחלה הם התנפחות של הכבד והטחול, אנמיה, כאבים ופגיעה בעצמות השלד. הגושה היא מחלה גנטית, שמתבטאת במחסור קבוע באנזים מסוים, שמפרק חומר שומני. בהיעדר האנזים, החומר מצטבר בתאי הגוף ומפריע לפעילותם.

נזכיר כי ב-25 בפברואר 2011, יום ו' טרם פתיחת המסחר בוול סטריט, דיווחה פרוטליקס כי ה-FDA דחה את בקשתה לשיווק ה-Uplyso בדרישה לקבל נתונים נוספים הנוגעים לניסוי. באותו יום נחתכה המניה בעשרות אחוזים במחזור מסחר אדיר.