הפניקס מחכה להחלטת מחזיקי האג"ח בדלק נדל"ן

החברה: נמתין עם קבלת ההחלטה האם לדחות את מועד הפירעון של תשלום שאמור היה להיפרע החודש עד להתבהרות התמונה לגבי דלק נדל"ן ונושיה

כשבוע לאחר שחברת הביטוח הפניקס , שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה, הודיעה כי קיים ספק לגבי פירעון במועד של הלוואה שהעניקה לחברת דלק נדל"ן , שבשליטת אותו תשובה, דיווחה אמש החברה כי תמתין עם קבלת ההחלטה האם לדחות את מועד הפירעון של תשלום שאמור היה להיפרע החודש עד להתבהרות התמונה לגבי דלק נדל"ן ונושיה.

מחרתיים צפויה דלק נדל"ן לכנס את מחזיקי האג"ח כדי לבקש מהם דחייה של חמישה חודשים במועד התשלום הקרוב, מתחילת ספטמבר לסוף ינואר, תקופה שבה תנסה לגבש הסדר כולל לחוב של 2.1 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח. הפניקס בוחרת לפי שעה לא לדחות את פירעון ההלוואה, אם כי היא בהחלט לא פוסלת את האופציה, ולהמתין לראות כיצד יפעלו מחזיקי האג"ח. מנכ"ל הפניקס הוא אייל לפידות.

יתרת החוב של דלק נדל"ן להפניקס עומדת על 65 מיליון שקל - 45 מיליון שקל שאמורים להיפרע החודש ו-20 מיליון שקל באוגוסט הבא. הריבית בהלוואה גבוהה ועומדת על שיעור של 10% ריאלי לשנה. כנגד החוב להפניקס משועבדות מניות דלק נדל"ן בחברה הבת אלעד מגורים, ששווין מוערך ב-300-400 מיליון שקל, כך שמצבה של חברת הביטוח טוב יחסית.

בהפניקס הדגישו בהודעה לבורסה שאין להם כל כוונה לוותר על מעמד הביטחונות ולשחוק את מעמדם מול מחזיקי האג"ח. "דלק נדל"ן התחייבה, עוד בעבר, שלא לבצע שום פעולה שלא במהלך העסקים השוטף ללא הסכמת החברה (לרבות אי-מתן שעבודים, ערבויות או ביצוע עסקאות חריגות) וזאת על מנת שהשעבודים שנתנה לחברה לא ייפגעו בשום צורה ואופן", ציינו בהפניקס.

בתחילת השנה בדק אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר עסקאות בעלי עניין שהובילה הפניקס, ובעיקר עסקת המימון עם דלק נדל"ן, ומצא שהפניקס פעלה כראוי מבחינה מהותית וזכויות המבוטחים נשמרו כנדרש, כאשר ההערות שעלו מהבדיקה היו ברובן פרוצדורליות. מדובר בשלוש הלוואות שהעמידה הפניקס בעבר לדלק נדל"ן, שהסתכמו בכ-225 מיליון שקל, שמבנה ההחזר שלהן שונה כמה פעמים בשל הקשיים שאליהם נקלעה חברת הנדל"ן.