אקוניס: "נציג תוכנית כלכלית חדשה וננצח בגדול"

אקוניס מכחיש בראיון לגל"צ את הדברים שנאמרו אתמול בישיבת סיעת הליכוד, שם גרסו חברי הסיעה כי "כל רוטשילד נרגילות וסושי" וכי המפגינים הם "שועלים קטנים שמסתובבים עם חולצות אדומות"

ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) מכחיש היום (ג') את הדברים שנאמרו לכאורה אתמול בישיבת סיעת הליכוד בגנות מפגיני האוהלים, ואשר צוטטו בכל כלי התקשורת בישראל. בראיון לגלי צה"ל אמר אקוניס כי הממשלה והליכוד מזדהים עם מצוקת מעמד הביניים ויגישו בשבועות הקרובים תוכנית כלכלית חדשה שתכלול הורדת המסים העקיפים, ובזכותה יצליחו לצלוח את המחאה החברתית, כדבריו.

"הכעס של המעמד הבינוני מוצדק; אני מזדהה איתו", אמר אקוניס. "אני אבא ל-2 ילדים קטנים, אשתי עובדת וצריכה לחזור כל יום מוקדם כי עולה כסף להחזיק מעונות. אני שוכר דירה בת"א. עול המסים העקיפים הכבד התפרץ - והוא התפרץ במשמרת שלנו".

אתמול בישיבת סיעת הליכוד מתחו חברי הסיעה ביקורת קשה כלפי המפגינים. ראש עיריית נשר דוד עמר אמר כי "אתה הולך ברוטשילד באחת וחצי בלילה והכל נרגילות וסושי. זו לא מחאה". השרה לימור לבנת טענה כי מה שהזמרת מרגול אמרה על המפגינים הוא אמת ("מפונקים שרוצים לגור רק בת"א"), ח"כ יולי אדלשטיין כינה את המפגינים "שועלים קטנים שמסתובבים עם חולצות אדומות" ואקוניס עצמו כינה אותם "אנרכיסטים".

הדברים, כאמור, צוטטו בכל כלי התקשורת, אולם אקוניס מכחיש אותם. "לא אמרתי את הדברים ואפילו לא שמעתי אותם", אמר היום אקוניס לגל"צ. "חלק קטן ממארגני העצרות בשבועיים האחרונים הם חבורה של אנרכיסטים".

אקוניס המשיך בציטוט דבריו של זאב ז'בוטינסקי, האב הרוחני של הליכוד: "ז'בוטינסקי אמר כלכלה חופשית עם רגישות חברתית. אתמול בישיבת הסיעה התייחסנו קודם כל למצוקת מעמד הביניים והייתה הסכמה שהגיעו מים עד נפש בקרב המעמד הבינוני, ואנחנו נטפל בזה. תזכור טוב - נציג בשבועות הקרובים תוכנית כלכלית שבסיסה יהיה כלכלה חופשית עם רגישות חברתית".

באשר לשאלה האם הממשלה מתחילה לנצח את המפגינים בעקבות חילוקי דעות פנימיים שנתגלעו בקרב הנהגת המחאה, וההתקפלות של מפגיני האוהלים מהדרישה לקיים מו"מ עם רה"מ נתניהו רק מול מצלמות, אמר אקוניס: "לא רק שאין זחיחות - יש הבנה עמוקה לסבל הנורא של המסים העקיפים שעברו כל גבול. נציג תוכנית כלכלית חדשה, נתחזק וננצח בגדול".