מנהיגי מחאת האוהלים התחילו לגבש את דרישות המאבק

התאחדות הסטודנטים, אנשי מאהלי המחאה והארגונים החברתיים מגבשים בשעות אלה קווים מנחים לדרישות מהממשלה ■ הדרישה המרכזית עליה הוסכם: ביטול חוק הוד"לים

התאחדות הסטודנטים, אנשי מאהלי המחאה והארגונים החברתיים יושבים בשעות אלו ומנסים לגבש את הקווים המנחים לדרישות אותם יציגו לממשלה. זאת, כאשר הערב (ג') נודע כי לאחר דיונים אינטנסיביים ונסיונות תיאום של הגופים שלוקחים חלק במאבק הושגו עד כה מספר הסכמות על הדרישות שיוצבו על ידי מנהיגי המחאה.

בראש ובראשונה חוזרים מובילי המחאה על הדרישה הבלתי מתפשרת לביטול חוק הוד"לים העתיד לעלות מחר לקריאה שניה ושלישית בכנסת.

בנוסף, כוללות הדרישות גם הפחתת המיסים העקיפים, בעיקר המע"מ. השקעת עודפי הגבייה במיסים בחזרה באזרחי המדינה דרך תקציב המדינה, הגדלת תקציב הסיוע של משרד הבינוי והשיכון במשכנתאות ובהשתתפות בשכר דירה תוך הגמשת הקריטריונים לזכאות והגדלת עומק הסיוע הממשלתי.

עוד דרישות עליהם הסכימו כל הצדדים כוללות החלת חוק חינוך חובה חינם החל מגיל 3 חודשים, תוספת של תקנים, מיטות, מכשור רפואי ותשתיות בריאות בכל רחבי הארץ עד לרמה המקובלת במדינות ה-OECD, בלימת הפרטת מוסדות רווחה ובריאות הנפש והתחייבות הממשלה לביטול הדרגתי של עבודה קבלנית במגזר הציבורי.

נציגי המחאה ממשיכים גם בשעות אלו לשבת ולגבש דרישות נוספות. במקביל, מתקיימת בשעה זו הפגנה מול הכנסת כנגד חוק הוד"לים בה לוקחים חלק כ-1000 איש.