דויטשה: המחאה והתקררות שוק הנדל"ן יפגעו בבנקים

דן הרווארד מדויטשה: "הורדת התחזית - עקב צפי לשינוי במדיניות הפיסקלית לאור גל המחאות" ■ מוריד היעד לפועלים, דיסקונט ומזרחי - וחותך ההמלצה למניית לאומי ל"החזק"

מחאת המחירים המתגברת בישראל מכה גלים כבר מעבר לים, כאשר היום (ה') הודיע בנק ההשקעות דויטשה בנק כי הוא מוריד את התחזיות לענף הבנקים בישראל בשנים הקרובות.

דן הרווארד, אנליסט הבנקים של דויטשה בנק בישראל, מסביר כי הוא מוריד במעט את התחזיות לבנקים לשנים 2012 ו-2013, ברקע "שינויים צפויים במדיניות הפיסקלית, לאור גל המחאות".

הרווארד מוריד במעט את מחירי היעד שלו לבנקי הפועלים , דיסקונט ומזרחי ; כמו כן, מוריד הרווארד את ההמלצה למניית לאומי ל"החזק" מהמלצה קודמת של "קנייה", עם מחיר יעד של 16 שקל למניה, לעומת 21 שקל בהערכה קודמת.

להערכתו של הרווארד, "בגל המחאות ישנה התמקדות בעלות המחיה הגבוהה, מחירי דיור ונטל המס על מעמד הביניים". להערכתו של הרווארד, ישנה אפשרות לירידת מחירי הנדל"ן בישראל בשנים 2012-2013, "שכן ההיצע כבר עולה ב-16% לעומת אשתקד, בעוד הביקוש נחלש". עוד מציין כי הסיכון בסקטור המשכתנאות נותר נמוך יחסית, אך צפויים לחצים באשראי צרכני במקרה של האטה בצמיחה ועלייה באבטלה מהרמות הנוכחיות.

את הורדת ההמלצה למניית לאומי מסביר הרווארד לאור הצפי כי התשואה להון לא תכסה את שיעור ההיוון המייצג בשנים הקרובות. "התוצאות האחרונות מציגות פער הולך וגדל ברווחיות מעסקי הליבה (מעסקי בנקאות ולא מאחזקות ריאליות) בין הפועלים ללאומי, ולהערכתי מגמה זו תימשך בשנים 2012-2013".

לטענת דויטשה בנק, מניית בנק מזרחי טפחות נותרה המועדפת עליהם בסקטור.