ברקליס: לא תהיה מפולת בשווקים - אג"ח ארה"ב ישרדו

כלכלני ברקליס טוענים כי ההשפעה של הורדת הדירוג לארה"ב על תשואות האג"ח של ארה"ב תהיה מוגבלת, וכי הן עדיין נכס מקלט בטוח לשונאי סיכון

בשווקים ברחבי העולם חוששים ממפולת בפתיחת שבוע המסחר העולמי מחר (ב') עקב הורדת דירוג החוב של ארה"ב לראשונה בהיסטוריה. עם זאת, יש גם כאלה שמפחיתים את עוצמת החששות: כלכלני ברקליס טוענים כי הורדת הדירוג לא היתה מפתיעה וכי ההשפעה על תשואות האג"ח של ארה"ב תהיה מוגבלת.

נזכיר, כי סוכנות הדירוג הבינלאומי הורידה את דירוג החוב המושלם של ארה"ב מרמה של AAA לרמת של AA+, ועדכנו את תחזית הדירוג לשלילית - מה שמעיד על הורדות דירוג נוספות בעתיד. הורדת דירוג החוב של ארה"ב, כך עפ"י החששות, עלולה להביא לזינוק בתשואות האג"ח הממשלתיות שלה, וכך יקשה עליה לגייס חוב ולעמוד בתשלום חובותיה ובעצם שם בסימן שאלה את עוצמתה של הכלכלה הגדולה בעולם - מה שלא יבשר טובות לשווקים.

בברקליס טוענים איפוא, כי המהלך של S&P לא צפוי להשפיע משמעותית על הרכישות של אג"ח ארה"ב, וכי הן יישארו נכס מקלט בטוח לשונאי סיכון. באומרם זאת, כלכלני ברקליס בעצם מפחיתים את את חששות המשקיעים ממפולת בבורסות ביום שני על רקע הורדת הדירוג. הכלכלנים סבורים כי קניית אג"ח ממשלתיות של ארה"ב, גם אחרי הורדת הדירוג, לא טומנת בחובה סיכון כלשהו.

בנוסף, בברליס טוענים כי הורדת הדירוג לא היתה מפתיעה, וכי ההודעה של S&P מ-14 ביולי היא זו שמפתיעה. מדובר בהודעה של S&P על ההחלטה לשים במעקב את הדירוג של ארה"ב - מה שיאפשר הורדת דירוג. "מה שהיה מפתיע גם הוא ההחלטה של S&P לעמוד בדבריה ולהוריד את הדירוג בפועל", אמרו הכלכלנים.