טיפים מפסגות: כך תנהלו את תיק ההשקעות בזמן המשבר

ברקע ירידות השערים האחרונות בשווקים הגלובליים והמפולת היום בבורסה המקומית - בפסגות ממליצים על שינויים בתיק ההשקעות

הירידות האחרונות שחוו השווקים הגלובליים והורדת הדירוג לממשל ארה"ב, מובילות לירידות שערים חריפות בשוק המקומי בפתיחת שבוע המסחר. לאור המפולת האחרונה, סבורים בבית ההשקעות פסגות כי "השינויים הדרמטיים בסביבה הכלכלית בארץ ובעולם מחייבים את המשקיעים לבצע שינויים במסגרת תיק ההשקעות".

בפסגות מתייחסים לאירועים האחרונים, ומציינים כי השווקים בעולם עדיין סובלים ממגמה שלילית שמוקדיה העיקריים בכלכלת ארה"ב ובמשבר החוב בגוש האירו. זאת, בנוסף לסיכונים הגיאופוליטיים באזור והשלכות המחאה החברתית, "מחייבים את המשקיעים לבצע שינויים" בתיק ההשקעות, ונוקטים במספר המלצות.

■ שמירה על רכיב נזילות משמעותי מאד של כ-25%-30% מהתיק - לטענת פסגות, "רכיב נזילות משמעותי יפחית סיכונים בתיק, יאפשר השגת תשואה שוטפת ודאית וסבירה ללא תנודתיות". כמו כן, מסבירים בפסגות כי רכיב הנזילות יאפשר לנצל הזדמנויות השקעה שיווצרו גם בתקופה הקרובה, ומעניקים עדיפות לחשיפה דרך קרנות שקליות פטורות ותעודות סל שקליות.

עדיפות לרכיב השקלי בתיק על פי הצמוד - להערכת כלכלני פסגות, "התמורות הצפויות מטות את הכף לטובת הרכיב השקלי (60%), כאשר לרכיב זה יש יתרון בוודאות התשואה למשקיעים".

■ עדיפות לאפיק הקונצרני בדירוגים הבינוניים-גבוהים על פני הממשלתי - בפסגות סבורים כי "יש פיצוי הולם להשקעה באג"ח קונצרניות בדירוגים הבינוניים-גבוהים, על פי אג"ח ממשלתי במח"מ דומה". וזאת, על בסיס רמת התשואות הנוכחית בשוק האג"ח.

הגדלת פיזור ההשקעות לחו"ל (מניות ואג"ח) תוך התמקדות במדינות מפותחות - למרות הירידות האחרונות בשווקים הגלובליים, סבורים בפסגות כי "רמות התמחור הנוכחיות באפיקי המניות והאג"ח הקונצרניות בשווקים המפותחים נוחות יותר מישראל". בפסגות ממליצים על חשיפה של כ-40% מתוך האפיק המנייתי בתיק בחו"ל, ועל חשיפה לאג"ח קונצרניות בחו"ל במדינות מפותחות בעולם.