סטירה לפרופ' יוג'ין קנדל

במשרדים הכלכליים לא פוסלים על הסף את האפשרות שהוא יעזוב את תפקידו בקרוב

החלטת ראש הממשלה למנות את יו''ר המועצה הלאומית לכלכלה הקודם היא סטירת לחי ליו''ר המועצה הלאומית לכלכלה הנוכחי, פרופ' יוג'ין קנדל, שאינו עומד בציפיות של ראש הממשלה.

נכון לעכשיו אין ביניהם קרע, אך ברור כי קנדל, הנחשב כלכלן מצוין, לא ניחן במנהיגות הדרושה כדי לעמוד בראש צוות רוטשילד. זו הפעם השנייה שנתניהו מאכזב את קנדל. הפעם הקודמת הייתה כשהעדיף את מנכ"ל משרדו, אייל גבאי, כראש הוועדה לבחינת התחרותיות. על רקע הדברים, במשרדים הכלכליים לא פוסלים על הסף את האפשרות שקנדל יעזוב את תפקידו בקרוב.

הבחירה של טרכטנברג, איננה טריוויאלית. שמו מסתובב זה זמן רב כמועמד בעל הסיכויים הגבוהים ביותר לרשת את כיסאו של הנגיד סטנלי פישר. טרכטנברג זוכה להערכה רבה בדרג הפוליטי והפקידותי בירושלים.

לצוות רוטשילד צפוי להצטרף אליו פרופ' אבי בן בסט, שיכהן כחבר גם בוועדה המוניטרית של בנק ישראל כחבר חיצוני ונחשב גם הוא מועמד מוביל לתפקיד הנגיד. בן בסט התראיין בשבוע שעבר ל"גלובס" ופירט את השינויים הנדרשים לגישתו: הפחתת המס העקיף והעלאת המס הישיר, ביטול פטורים והטלת מס עיזבון, וכן שינויים בסדר העדיפויות של הממשלה כגון הגדלת ההוצאה הציבורית האזרחית וביטול התקציב הדו-שנתי.