איתות חיובי: בעלי עניין שינו כיוון ורוכשים מניות - בגדול

ככל שהירידות בשווקים התחזקו כך גם נרשמה עלייה דרמטית ברכישות של בעלי העניין ■ ביום שישי האחרון, לאחר שמדד הדאו ג'ונס נפל ב-513 נקודות ביום חמישי, עמד היחס על 0.33 ל-1

כל משקיע ממוצע, כמעט, מכיר את המשפט "כשהדם זורם ברחובות זה הזמן לקנות", וכנראה שבימים אלה האמרה הזו נכונה. אבל, לכמה משקיעים יש באמת את האומץ לא רק לדבר אלא גם להרים את הטלפון או להקליק על המקלדת את ההוראה לרכוש מניות?

ובכן, יש קבוצה בולטת מאוד של משקיעים שעושה זאת, ובגדול. בעלי העניין בחברות הנסחרות בוול סטריט (חברי דירקטוריון, מנכ"לים, בעלי תפקידים בכירים אחרים בחברות ובעלי מניות מרכזיים) הגדילו באופן מאוד משמעותי את הרכישות שלהם במהלך השבוע האחרון, וכנראה גם אתמול.

לפי דיווח ה-Vickers Weekly Insider Report המתפרסם על ידי Argus Research היחס של קונים מול מוכרים בקרב בעלי העניין בחברות ירד ל-1 מול 1.68 (קנייה מול 1.68 מכירות) בשבוע שעבר, לעומת ממוצע טווח ארוך של 2.2 ל-1.

הנתון הזה משמעותי יותר אם לוקחים בחשבון כי רק לפני כ-3 שבועות ביצעו בעלי העניין מכירות בכמויות מאוד משמעותיות. בשבוע שהסתיים ב-22 ביולי עמד היחס על 6.43 ל-1.

בהתפלגות יומית ניכר כי ככל שהירידות בשווקים התחזקו כך גם נרשמה עלייה דרמטית ברכישות של בעלי העניין. ביום שישי האחרון, לאחר שמדד הדאו ג'ונס נפל ב-513 נקודות ביום חמישי, עמד היחס על 0.33 ל-1. כלומר, היו הרבה יותר רוכשים ממוכרים.

צריך לזכור כי לבעלי העניין יש מידע רחב יותר על החברות שלהם לעומת המשקיע הממוצע ולכן הם בדרך כלל צודקים, בטווח הבינוני והארוך, כשהם מבצעים רכישות. בטווח הקצר, מנגד, כנראה שאין לאף אחד מושג לגבי הכיוון של שוק המניות, במיוחד בימים שכאלה בהם מזנקת אי הוודאות.