נילסן משיקה שיטת מדידה להצלחה של קמפיינים בפייסבוק

המודל החדש יתבסס על נתונים של פייסבוק בשילוב פאנל בתי-אב הקבוע של נילסן בארה"ב

חברת המדידה האמריקנית נילסן תשיק בימים הקרובים שיטת מדידה חדשה לבחינת הצלחת קמפיינים פרסומיים בפייסבוק. המודל החדש, Online Rating Campaign, יספק למפרסמים דרך תמציתית יותר לעקוב אחר הצלחת מאמצי הפרסום שלהם במדיה החברתית בפרט וברחבי האינטרנט בכלל.

המודל יתבסס מצד אחד על נתונים שתספק פייסבוק, הכוללים ניתוחים דמוגרפיים של משתמשים, לצד הצלבת הנתונים עם הפאנל של 35 אלף בתי-אב בארה"ב, שלוקחים חלק במדידת הרייטינג בטלוויזיה.

שיטת המדידה החדשה נוסתה עד כה על 80 קמפיינים ב-15 אתרים שונים מאז חודש מארס.

"תוצאות הניסוי היו מפתיעות", אמר סטיב האסקר, נשיא חטיבת פתרונות הפרסום ומוצרי המדיה בנילסן ל"פייננשל טיימס". על-פי הנתונים, רק 30% ממודעות הדיספליי שיועדו לקהלים ספציפיים בהתבסס על גיל ומגדר פגעו במטרה - בעוד מודעות שיועדו לקהל הרחב השיגו 75% הצלחה.

החל מ-15 באוגוסט תפיק נילסן דוחות רייטינג יומיים למפרסמים על הצלחת הקמפיינים שלהם באינטרנט. האסקר מצפה לראות נתונים מדויקים יותר שיסייעו בעיקר לאתרי תוכן ממוקדים כמו "ניו-יורק טיימס", "פייננשל טיימס", חברות טלוויזיה ואחרים.

פייסבוק מספקת בינתיים את המידע באופן בלעדי לנילסן, שמתכננת להוסיף מקורות מידע נוספים בהמשך.

"לפייסבוק יש מידע דמוגרפי מדהים. בדרך-כלל אנשים בפייסבוק לא משקרים על הזהות שלהם", מציין האסקר, ומוסיף כי בכוונת החברה להרחיב בהמשך את כלי המדידה גם לשווקים אחרים, כולל בריטניה.

במקביל, חברת המחקר המתחרה של נילסן, קומסקור, השיקה גם היא באחרונה פלטפורמה למדידת החשיפה של מותגים בפייסבוק.