השר כץ במאהל המחאה: "צוות רוטשילד ייתן מענה לבעיות"

שר התחבורה, יחד עם כל בכירי משרדו, ביקר במאהל המחאה ברוטשילד: "אם לא הייתי חושב שהמחאה נכונה בבסיסה לא הייתי כאן, הממשלה אחראית לפתרונות"

שר התחבורה, ישראל כץ, הגיע היום (ה') למאהל מחאת האוהלים בת"א עם כל בכירי משרדו, לאחר שכבר ביקר במאהל לפני יומיים.

"אי אפשר לפתור בעיות בלי הידברות. הנפתם דגל, וכמו שהציבור הראה בשבועות האחרונים, אנחנו צריכים את זה. אני גם חבר בצוות הממשלה למתווה ההידברות, ואני מאמין שכל אחד בתחומו צריך לעשות במקביל מה שהוא יכול כדי לקדם פתרונות. אני כבר מזמין אתכם לביקור גם במשרד אצלנו בירושלים כדי להמשיך ולדון בפתרון". השר כץ הביא את בכירי משרדו כדי שיציגו את תוכנית קווי ישראל.

בעוד השר כץ הגדיל והביא איתו את כל צוות משרדו לשדרה, בהחלט מהלך ראוי לציון, ההרצאה שהם העבירו על תוכנית התחבורה זכתה גם לקריאות ביניים מאנשי המאהל: "מתי התוכנית תצא לפועל? מאיפה לוקחים את כל המיליארדים?". אחרים צעקו לעברם: "הכל דיבורים".

רוב אנשי השדרה האזינו בשקט לדברי אנשי משרד התחבורה במשך שעה ארוכה ואז הגיע זמן השאלות.

אחד מנציגי הסטודנטים שאל את השר כץ: "אנחנו באוהלים כבר 4 שבועות. כולנו שומרי חוק, ואנחנו דורשים עתיד. אנחנו לא מצליחים לסגור את החודש. אנחנו חווים התעלמות מהממשלה, העבירו את חוק הווד"לים, העלו את המחירי הדלק, העלו את המחירי החשמל. אנחנו לא יודעים מה המנדט של הוועדה שהתכנסה (צוות רוטשילד בראשות מנואל טרכטנברג). הבקשה שלי היא שתעביר לראש הממשלה שלא יעשו יותר צעדים לפני הידברות. אנחנו מרגישים שלא מתייחסים אלינו".

השר כץ: "ייתכן שהקפאת ההתייקרויות היא צעד נכון. אם לא הייתי חושב שהמחאה נכונה בבסיסה לא הייתי כאן, הממשלה אחראית לפתרונות. אני בעד קבלת החלטות - הכי קל לא לקבל אבל אחר כך הכל יתפוצץ. הוועדה צריכה בחודש הבא להביא המלצות ומסקנות, ראש הוועדה לא מוטה פוליטית. הוא בחר את הרכבה והוא יביא את ההמלצות. יהיו דיונים מהירים שיביאו למתווה ומענה לבעיות".

אילאיל טייבר פנתה אל השר ואמרה: "התוכנית התחבורתית עוד תיקח זמן. אמרת שאנחנו בעלי המניות במשרד התחבורה. הרפורמה שהייתה כאן בגוש דן העמידה אותנו בפני בעיות קשה. השכונות מחוץ למרכז תל אביב נותקו. ב-2009 הוצגה מצגת של חולשות התוכנית והיא קבעה שהיא פוגעת במעברים - למה התחילו את הרפורמה אחרי האזהרה הזו? אנחנו לא מתלהמים וניסינו לפנות אליכם אבל גילגלו אותנו מכל המדרגות. אנחנו רוצים שיקשיבו לנו. אנחנו דורשים הקמת ועדת מומחים בלתי תלוייה אליה יחברו העיריות ונציגי הציבור והמפעילים על השינויים שנעשו בחיפזון ואינם עונים על הדרישות שלנו ".

במהלך הדברים הייתה גם התפרצות של מספר אנשים במאהל כלפי השר: "סגרתם דילים עם הסטודנטים. איפה הכסף של כולנו".