פייסבוק תיכנס בספטמבר לשוק הקופונים הישראלי

הרשת החברתית תשיק בארץ את Facebook Deals, שירות הקופונים מבוססי המיקום שלה

הרשת החברתית הפופולרית בעולם, פייסבוק, מתכננת להיכנס לשוק הקופונים הישראלי בחודש הבא ולהשיק את שירות הדילים מבוסס המיקום שלה: Facebook Deals.

השירות, שהושק בארה"ב בנובמבר אשתקד ובתחילת השנה גם באירופה ובקנדה, צפוי להיות משולב כחלק מהפיצ'ר Places באפליקציה הסלולרית שלה, ויופיע למי שיבצע עדכון מיקום (Check In) בבית העסק שיציע את הקופון. סימון צהוב יופיע ליד שמו של בית העסק, ולחיצה עליו תראה את מהות העסקה.

הפלטפורמה של Facebook Deals מאפשרת להציע מספר סוגים של קופונים ובכך מאפשרת לבתי העסק מרחב ניהול גדול יותר לעומת מרבית אתרי הקופונים הפועלים כיום בישראל: "דיל בודד" הוא שווה ערך לקופונים הרגילים שנמכרים כבר למעלה משנה בישראל; "דיל נאמנות" פועל בהתבסס על כמות מסוימת של צ'ק-אין שמשתמש עשה בבית העסק; "דיל עם חברים" פועל רק במקרה שעושים את הצ'ק-אין בבית העסק ביחד עם חברים נוספים; "דיל צדקה" שמציע תרומה של סכום סמלי על כל צ'ק-אין.

כרגע עדיין לא ברור האם 3 סוגי הדילים ישולבו בפעילות החברה בישראל, ועדיין לא ידוע עם אילו עסקים נחתמו הסכמים כדי להשיק את המוצר.

על-פי אתר הסטטיסטיקה SocialBakers, בישראל רשומים כיום כ-3.5 מיליון גולשים. אמנם רק מי שמוריד את האפליקציה הסלולרית של פייסבוק יוכל להשתמש בדילים של הרשת החברתית; עם זאת, לפי טווח הגילאים הדומיננטי בפייסבוק בישראל (גילאי 18-35), נראה כי יש כאן פוטנציאל גלום.

מצד שני, פייסבוק נכנסת לשוק קופונים צפוף במיוחד עם מספר שחקנים דומיננטיים כמו גרופון ישראל, Buy2 של קשת ונטקס, באליגם, וואלה שופס ועשרות שחקנים אחרים.

החברות הפועלות בשוק צפו כבר מראש את כניסתה המדוברת של Facebook Deals לישראל, אך יהיה מעניין לראות כיצד פעילותה בתעשייה זו תשפיע על מאזן הכוחות.

יש לציין כי הרשת החברתית מבוססת המיקום פורסקוור מציעה גם היא דילים מבוססי מיקום בישראל, בעת שהמשתמש עושה צ'ק-אין בפאב או בחנות מסוימת. אך למרות הפוטנציאל, בתי עסק מעטים בישראל משתמשים בפלטפורמה זו. ייתכן כי כוחה של פייסבוק בשוק המקומי יעזור לה לצלוח את הפלטפורמה השיווקית-מסחרית הזו.