צבי מרום בבורסה: באטמ תבצע רישום כפול של מניותיה

נסחרת בבורסה הראשית של לונדון לפי שווי של 138 מ' ד' ■ הציגה רווח נקי של 1.9 מ' ד' במחצית הראשונה לעומת הפסד של 1.5 מ' ד' בתקופה המקבילה

לפני כחודשיים, כשראיינו את צבי מרום, מייסד ומנכ"ל באטמ (Batm), על עתיד החברה, הוא נשמע אופטימי. מאוד אופטימי. באטמ החלה אז לראות פרות מתוקים מכניסתה לענף הציוד הרפואי, ותוצאות החברה למחצית הראשונה של השנה שפורסמו הבוקר, מצדיקות את האופטימיות של מרום.

באטמ, נזכיר, החלה את דרכה כחברה שמייצרת מתגים מבוססי אינטרנט לחברות טלקום, אך לפני ארבע שנים החלה לייצר ציוד דיאגנוסטיקה למעבדות קטנות ובינוניות - מה שהפך למנוע הצמיחה העיקרי של החברה.

מתוצאות החברה שפורסמו הבוקר, עולה כי הכנסות באטמ עמדו במחצית הראשונה של השנה (החברה אינה מחויבת בדיווח רבעוני) על 64.5 מיליון דולר, ושיקפו גידול של 16.6% לעומת המחצית המקבילה אשתקד.

פעילות הטלקום יצרה הכנסות של 42.6 מיליון דולר (66% מהסך), ואילו פעילות המדיקל יצרה הכנסות של 21.9 מיליון דולר (34% מהסך), לעומת התפלגות של 64% ו-36% בהתאמה במחצית המקבילה אשתקד. פעילות המדיקל רשמה גידול שנתי של 11.8%, ואילו פעילות הטלקום, שהחלה להתאושש לאחר הקריסה של נוקיה (הלקוחה הגדולה של החברה), רשמה גידול שנתי של 19.4%. נתונים אלו ממחישים כי פעילות המדיקל האטה את קצבי צמיחתה, ואילו פעילות הטלקום מתאוששת אפילו יותר טוב מהמצופה.

מגמה זו באה לידי ביטוי גם בשורה התחתונה של כל פעילות בנפרד: פעילות הטלקום יצרה במחצית הראשונה רווח תפעולי של 5.4 מיליון דולר לעומת 1.8 מיליון דולר במחצית המקבילה אשתקד; ואילו פעילות המדיקל עדיין אינה רווחית, ויצרה באותה תקופה הפסד תפעולי של 1.9 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי של 492 אלף דולר במחצית המקבילה אשתקד. באטמ מקווה, כי פעילות המדיקל תגיע לפחות לאיזון עד סוף השנה הנוכחית.

באטמ צפויה להשיק במהלך המחצית השנייה של השנה את הפתרון שפיתחה לטיפול בפסולת רפואית - מכשיר שעלותו 31 אלף אירו. מכירות ראשונות שלו צפויות לצאת לפועל עד סוף השנה, ולמנף את ההכנסות של פעילות המדיקל במחצית השנייה של השנה ומעבר לה.

לבאטמ יש כרגע בקופה מזומנים בשווי של 54.7 מיליון דולר, וזה אומר שהחברה תמשיך כנראה לרכוש פעילויות של חברות אחרות בשני תחומי פעילותה.

רישום בת"א עד סוף השנה

מרום הוא ישראלי גאה כידוע, וזו כנראה אחת הסיבות שבגינן בוחרת באטמ לבצע רישום כפול של מניותיה בשוק ההון המקומי - כפי שעולה מהודעת החברה מהבוקר. הבורסה לני"ע, נזכיר, מאפשרת לחברות ישראליות וזרות, שנסחרות באחת הבורסות הגדולות של ארה"ב או בבורסה הראשית של לונדון, לבצע רישום כפול של מניותיהן אצלה - תהליך שעלותו שולית לחברה עצמה והוא פשוט למדי לביצוע.

"יש ביקוש למניות שלנו בקרב משקיעים ישראלים", ציין מרום בהודעה, והבטיח כי הרישום הכפול יבוצע עד סוף השנה הנוכחית. באטמ הונפקה בשוק ההון הבריטי לפני 15 שנה, והייתה אחת החברות הישראליות הראשונות שהונפקו בו. במהלך ימי הבועה העליזים, כששוויה נסק למיליארדי דולרים, ביצעה החברה הנפקה משנית, ומיד אחריה הידרדר שוויה. כרגע נסחרת החברה לפי שווי של 138 מיליון דולר - ירידה של 21% בשנה האחרונה.

המספרים של באטמ
 המספרים של באטמ