עו"ד ויסולי: "קבוצת דלק הפכה את דלק נדל"ן לחדלת פירעון"

עו"ד אביעד ויסולי, בעל אג"ח של דלק נדל"ן, טוען: "נכסים של חברת רודשף הועברו לקבוצת דלק מדלק נדל"ן בתמורה מזערית ולא הוגנת" ■ "העברה זו תרמה להפיכת דלק נדל"ן לחדלת פירעון"

עו"ד אביעד ויסולי, המחזיק באג"ח של דלק נדל"ן , מאיים בתביעה ייצוגית כנגד החברה. במסגרת הדרישה מבקש ויסולי לבטל את עסקת רודשף, שבה נמכרה רשת החניונים לקבוצת דלק - שגם היא בשליטת יצחק תשובה. ויסולי דורש כי דלק נדל"ן תתבע בחזרה מקבוצת דלק וכלל הגורמים אשר טיפלוב עסקת רודשף את החזרת הנכסים אל החברה, אשר ערכם הכולל מגיע ל-1.25 מיליארד שקל. לדבריו, אם דלק נדל"ן לא תגיש את התביעה הוא יגיש את התביעה בשמה.

על פי טענת ויסולי, במסגרת עסקת רודשף "הועברו נכסיה של רשת החניונים לקבוצת דלק, בתמורה מזערית ובלתי הוגנת של פחות מ-500 מיליון שקל". לטענתו, גם התמורה הזו לא הגיעה לחברה, אלא נלקחה בחזרה על ידי קבוצת דלק כהחזרת הלוואות בעלים. ויסולי טוען כי "העברת נכסים זו תרמה תרומה מכרעת להפיכת דלק נדל"ן לתאגיד חדל פירעון לנושיו - מחזיקי האג"ח - דוגמת המבקשים".‏‏

ראשיתה של הפרשה הינה בתחילת שנת 2007, אז קנתה דלק נדל"ן באמצעות חברות בת כ-75% ממניותיה של‎‏ רודשף לימיטד. יתרת המניות (25%) ניקנו על ידי דלק פטרוליום, גם היא חברת בת של קבוצת דלק. דלק נדל"ן השקיעה ברכישה למעלה מ-420 מיליון שקל, כאשר קבוצת דלק הלוותה לה 280 מיליון שקל למימון הרכישה בריבית גבוהה.

בשנת 2009, בשיאו של המשבר הכלכלי באנגליה, קיבלה דלק נדל"ן הצעה למכירת נכסי רודשף תמורת 150 מיליון ליש"ט, אולם סירבה להצעה.

בנובמבר 2010, החליטו יצחק תשובה וקבוצת דלק כי דלק נדל"ן תמכור את כל מניות רודשף לקבוצת דלק על פי שווי של 115 מיליון ליט"ש - על פי טענתו של ויסולי, מדובר בפחות ממחצית מערכה המשוערך של החברה בדו"חותיה של דלק נדל"ן - ומהן קיבלה דלק נדל"ן 86 מיליון ליש"ט (פחות מ-500 מיליון שקל), סכום אשר ממנו נוכו כ-350 מיליון שקל בגין הלוואות הבעלים של קבוצת דלק לדלק נדל"ן. כך שלמעשה, דלק נדל"ן קיבלה בתמורת לנכסי רודשף 150 מיליון שקל.

לטענתו של ויסולי, גם סכום זה לא הגיע לדלק נדל"ן, אלא שולם לבנק לאומי עבור הלוואה על נכס אחר שקבוצת דלק הייתה ערבה לה (בהיקף 103 מיליון שקל). בתוך כך, יתרת הסכום נלקחה גם כן על ידי קבוצת דלק עבור הלוואה שהעניקה לדלק נדל"ן לרכישת נכסי NCP.

עו"ד אמיר ברטוב, המייצג את קבוצת דלק ואת דלק נדל"ן, מסר בתגובה למכתבו של ויסולי, כי "החברה דוחה מכל וכל את הדברים המתוארים במכתבך שהם חסרי שחר ומלמדים על חוסר הבנה של עיסקאות ודוחות שפרסמה החברה, וזאת בלשון המעטה". ‏