רווחי פז נחתכו ב-30% ברבעון; פוגל: "ירידה בצריכת הדלקים"

פז הרוויחה 100 מיליון שקל ברבעון השני של השנה - מעט מעל תחזיות האנליסטים לפי קונצנזוס "גלובס" ופסגות ■ ההכנסות החטיאו את התחזיות - 4.7 מיליארד שקל לעומת צפי ל-5 מיליארד שקל

קבוצת פז סוגרת את הרבעון השני של השנה ברווח נקי של 100 מיליון שקל, ירידה של 30% לעומת הרבעון השני של 2010, וזאת על רקע ירידה ברווחי חטיבת הזיקוק על רקע המשבר הכלכלי העולמי. המנכ"ל יונה פוגל מודה שהחברה מרגישה ירידה במכירות הדלקים בשל המחירים הגבוהים

"יש שינוי בהתנהגות הצרכנים", אומר פוגל. "העלייה במחירי הדלקים כתוצאה מהתייקרות הנפט והעלייה במיסים על הדלק, הובילה לנסיגה בביקוש בשוק המקומי של כ-2% בצריכת סולר וכ-1% בצריכת בנזין".

פז הרוויחה ברבעון השני 9.91 שקל למניה, מעל לציפיות האנליסטים שעמדו על 9.06 שקלים למניה, בהתבסס על קונצנזוס התחזיות של "גלובס" ופסגות. עם זאת, בשורה העליונה החברה פספסה את התחזיות כשהציגה הכנסות של 4.72 מיליארד שקל, בעוד שהאנליסטים בשוק ציפו ל-5 מיליארד שקל. עדיין, מדובר בצמיחה של 26% לעומת הרבעון המקביל. (לדף קונצנזוס התחזיות של "גלובס" ופסגות למניית פז - לחצו כאן)

הרווח הגולמי של פז ברבעון השני ירד ב-20% ל-549 מיליון שקל והרווח התפעולי ירד ב-41% ל-251 מיליון שקל. עלייה של 10% במכירות רשת חנויות הנוחות Yellow שיפרה את רווחי חטיבת הקמעונאות, וזאת לעומת ירידה בביקושים לדלקים ושחיקה במרווחי השיווק בתחנות.

"במהלך הרבעון התקדמנו בביצוע תכנית ההשקעות האסטרטגית בפז"א, שצפויה לשפר את הרווחיות התפעולית בסוף שנת 2012", הוסיף פוגל. "מתקן האלקילציה, בו מושקעים כ-75 מיליון דולר, נמצא בשלבי הקמה מתקדמים ביותר וצפוי להניב עם הפעלתו בסוף שנת 2012 תוספת לרווח התפעולי של כ-20 מיליון דולר מדי שנה. גם שאר הפרויקטים מתקדמים בהתאם לתכנון. סך כל ההשקעה בפרויקטים בבית הזיקוק מסתכמים בכ-290 מיליון דולר וצפויים להניב תוספת שנתית של 80 מיליון דולר לרווח התפעולי. ההשקעות ממומנות מתוך התזרים החופשי".