סוף עידן באפל - המנכ"ל האגדי סטיב ג'ובס התפטר

המייסד והמנכ"ל האגדי סטיב ג'ובס, האיש מאחורי האייפון והאייפד, יעבור לכהן כיו"ר אפל ■ טים קוק, סמנכ"ל התפעול, יחליף את ג'ובס בתפקיד המנכ"ל ■ ג'ובס: "ימי ההברקה של אפל עדיין בדרך - מצפה לתרום להצלחה בתפקיד החדש" ■ מניית אפל צנחה 5.1% במסחר המאוחר

סוף עידן: סטיב ג'ובס, המייסד והמנכ"ל האגדי של אפל, הודיע הלילה (ה') על התפטרותו מהחברה. חבר הדירקטוריון בחברה קיבל את מכתב ההתפטרות של ג'ובס, והודיע על עזיבתו המיידית של ג'ובס מתפקיד המנכ"ל, כאשר במקומו יכנס לתפקיד טים קוק, סמנכ"ל התפעול של החברה. ג'ובס עובר לכהן כיו"ר הדירקטוריון, כאשר קוק יצטרף גם הוא למועצת המנהלים.

"תמיד אמרתי שאם יגיע היום שבו לא אוכל למלא את החובות והציפיות ממני כמנכ"ל אפל , אני אהיה הראשון שאספר לכם על כך. לצערי, היום הזה הגיע", כותב ג'ובס במכתב. "לכן אני מתפטר מתפקידי כמנכ"ל אפל ואני אהיה מעוניין לשרת כיו"ר הדירקטוריון, בתנאי שהחברים בו ימצאו זאת לנכון".

טים קוק מחליף בפועל את ג'ובס מתחילת השנה, כאשר ג'ובס הודיע שהוא יוצא לחופשת מחלה. ג'ובס אובחן ב-2003 כחולה סרטן לבלב, הוא נטל חופשת מחלה של חצי שנה ב-2009, שבמהלכה עבר השתלת כבד, לפי דיווחים. השנה הודיע ג'ובס שוב על חופשת מחלה, אולם הוא דאג להופיע באירועים חשובים, כמו הכרזת האייפד 2.

בהמשך המכתב אומר ג'ובס, האיש מאחורי האייפון והאייפד: "אני מאמין שימי החדשנות וההברקה של אפל עדיין בדרך. אני מצפה לראות זאת ולתרום להצלחה בתפקיד החדש. אני מודה לכם מאוד על שנים רבות בהן יכולתי לעבוד לצידכם".