מריל לינץ': "הסיכוי למיתון כפול בארה"ב עולה על 80%"

במריל לינץ מזהירים: "שטף של נתונים רעים וחדשות מדאיגות מגדיל הסיכוי למיתון" ■ ע"פ המחקר, הסיכוי להתכווצות כלכלת ארה"ב ב-12 החודשים הקרובים הוא 40%

"הסיכוי לתרחיש של 'תחתית כפולה' הוא מעל ל-80%", כך עולה ממחקר עדכני של כלכלני מריל לינץ', אשר פורסם ביום ד' האחרון. המחקר כולל בתוכו את השפעות הורדת דירוג האשראי של ארה"ב על ידי S&P לרמה "AA+", משבר החובות הריבוניים באירופה, כמו גם התנודתיות והפגיעות הניכרת בשווקים הגלובליים באחרונה.

כלכלני מריל לינץ' הבהירו כי דרושים נתונים נוספים "כדי להוביל לקביעה הסופית כי הסיכויים למיתון כפול הינם כה גבוהים", אולם הדגישו כי נתונים שפורסמו באחרונה על ידי שלוחת הפדרל ריזרב בפילדלפיה ואוניברסיטת מישיגן היוו "סיבה מספקת" כדי להעלות את הסבירות להתכווצות כלכלת ארה"ב ב-12 החודשים הקרובים, ל-40% משיעור קודם של 35% (בתחילת החודש).

נזכיר כי מדד היצרנים במחוז פילדלפיה נפל לרמת שפל שלא נראתה מאז מארס 2009, כמו גם מדד אמון הצרכנים שצנח לרמתו הנמוכה ביותר מאז מאי 1980, כך עולה מנתוני אוניברסיטת מישיגן. כלכלני מריל לינץ' מעניקים פרשנות לנתונים, וטוענים כי נתוני שלוחת הפדרל ריזרב בפילדלפיה מצביעים על כך שהסיכון למיתון הינו 85.7%, כאשר מדד אמון הצרכנים מעלה הסיכוי להתכווצות הכלכלה בארה"ב ל-80%.

"יותר ויותר אינדיקטורים משמעותיים צנחו בחודש אוגוסט ברקע שטף של חדשות רעות", כתב מייקל הנסן (Michael Hansen), כלכלן במריל לינץ', במחקר המדובר. "אנו מודעים לעובדה שהסיכון עלה, אולם מיתון אינו גזירה משמיים - אם הכלכלה הגלובלית תימנע מטלטלות נוספות, סביר שנראה עלייה קלה בצמיחה עד סוף שנת 2011". אולם, במריל לינץ' חוזרים ומבהירים כי התחזית השלילית מבוססת ביותר. "מודל החיזוי שלנו הצליח לחזות 4 מתוך 7 תקופות המיתון האחרונות", הזהיר הנסן.