טמירה ירדני: "פרשת מרגול לא תכתים את 'כוכב נולד'"

‎‎מפיקת "כוכב נולד", טמירה ירדני, הודפת את הביקורת על היושרה של התוכנית, ובטוחה שגם העונה הבאה של "כוכב נולד" תהיה עם "מתמודדים תמימים וזכים שרק רוצים לשיר‏"

‎‎‏"לא יהיה כתם על 'כוכב נולד'. התוכנית לא קשורה לכל ה'סמטוכה' הזאת. היא תמשיך כתוכנית אהובה עם נערים ונערות צעירים שמה שמעניין אותם זה לשיר" - כך אמרה היום (ב') ל"גלובס" מפיקת "כוכב נולד", טמירה ירדני, שעות אחדות לאחר הגשת כתב האישום נגד מרגלית צנעני.

"לי, כבן אדם שעושה את התוכנית הזאת 9 שנים, היה מאוד חשוב לדעת שלא פגעו בציפור נפשי. ולא פגעו. יש כאן סיפור מעציב מאוד, אבל הוא קשור למרגול ולא ל'כוכב נולד'", הוסיפה ירדני.

- האם למעצרה ולכתב האישום החמור שהוגש צפויה להיות השפעה על "כוכב נולד"?

‎‎‏"מה פתאום. אני חושבת שאפילו בכתב האישום אין קשר לתוכנית. זה שכתוב בכתב האישום שמרגול השתמשה ב'כוכב נולד' כפלטפורמה להודעות לכל מיני גורמים עבריינים זה מאוד לא מתאים מבחינת פוליטיקלי קורקט, אבל באופן מעשי לא היו שום השפעות על התוכנית. מה אשמים הילדים התמימים והזכים ששרים ב'כוכב נולד' לאיזו פרשה תמוהה שתיכנס עכשיו למשפט, שנראה מה יהיו התוצאות שלו רק בעתיד".

- איך אתם יודעים שלא היו השפעות? המשטרה טוענת שהיא השפיעה ושאפילו העבריינים כינו אותה כ"ראש ארגון פשיעה" וכ"אחת משלהם".

"לא קרה שום דבר בתוצאות. הוצאתי את כל ההצבעות שלה, בחנו אותן וגילינו שהן לא היו סיסטמטיות לגבי אף מתמודד. וחוץ מזה, שופט אחד לא יכול להשפיע על התוצאות".

לדברי ירדני, החלק בכתב האישום שמתייחס לרצונה של צנעני להקים יחד עם אנשי העולם התחתון חברת ייצוג אמנים יכול להיות מיוחס רק לכוונות ולא למעשים. "הוגש כתב אישום על כוונות בלבד של מרגול לפתוח סוכנות ייצוג של אמנים מזרחיים. זה מוזר, כי אנחנו לא התוכנית הנכונה לעניין הזה, אנחנו לא תוכנית שכל עניינה הוא ז'אנר מסוים. זאת תוכנית של כל העם, של כל הז'אנרים.

‏"זה משהו תמוה שלא קרה, כי האמנים חתומים בטדי הפקות, ולא הייתה אליי שום פנייה מאף גורם לשנות את זה. אולי קיים עולם של כוונות נסתרות מאוד לא יפות ולא נעימות לי לשמוע, אבל אני פשוט לא יודעת איך להתייחס לכתב אישום שמבוסס על כוונות".

לדברי ירדני, מדובר בכוונות בלבד שאינן בנות מימוש, שכן היא לא שחררה אף אמן ואף לא התבקשה לעשות כן: "האמנים חתומים עד שאני אחליט לשחרר ואת מי שאני אחליט לשחרר. לא קרה כלום, אף אחד לא לקח אותם לייצוג".

- אז מהדברים שאת אומרת משתמע שהקרקע נשמטת מתחת לכתב האישום בכל הנוגע לנקודה הזאת?

"המשטרה יודעת את זה. המשטרה הייתה אצלי, ואני הסברתי שהאמנים לא יכולים לעזוב אותי, אלא אם כן אני משחררת אותם, וזה תלוי ביכולות שלנו לקדם אותם".

ירדני הוסיפה כי "אני בטוחה שהעונה הבאה של 'כוכב נולד' תעלה עם מתמודדים תמימים וזכים שרק רוצים לשיר. אף אחד לא יצליח ללכלך את זה - לא מרגול, לא בית משפט, לא משטרה, לא עיתונאים. התוכנית נשארת נקייה. לא יהיה כתם על 'כוכב נולד'".

מקשת וטדי הפקות נמסר: "פרשת מרגול מצערת. יחד עם זאת, חשוב להדגיש כי מכתב האישום ומהמשטרה עולה בבירור כי בפועל לא הייתה כל פגיעה בתוכנית 'כוכב נולד'. ייתכן כי אכן היו כוונות כאלה או אחרות לגבי המתמודדים, אולם דבר לא התממש.

"כל מתמודדי העונה מיוצגים וחתומים בטדי הפקות לתקופה ארוכה. טדי הפקות היא המחליטה היחידה לגבי המשך דרכם. אין לנו כל מידע לגבי כוונות אלה או אחרות. יחד עם זאת, יש לנו ידיעה ברורה לגבי העובדות הנוגעות ל'כוכב נולד'".