צפו: קליפ מחאה של המתמחים בלחן "הילדים של חורף 73"

לאחר תום עיצומי ההסתדרות הרפואית וההסכם שחתמה עם האוצר, הרופאים המתמחים יצאו במהלך יצירתי חדש, כשי שהפרשה לא תרד מהכותרות: "אנחנו מתמחים של עושק... הבטחתם שביתה.. משכורת נורמאלית

מאבקם של הרופאים המתמחים להעלאה בשכרם נמשך גם לאחר תום עיצומי ההסתדרות הרפואית וההסכם שחתמה עם האוצר. אותו הסכם גם הביא לירידת הפרשה מהכותרות וזה מה שהביא את הרופאים המתמחים למהלך יצירתי חדש.

המתמחים כתבו שיר מחאה בהשראה ובלחן של השיר "הילדים של חורף 73'" - המתמחים של קיץ 2011. המילים הרגילות של השיר המוכר הוחלפו במילים הרלוונטיות למאבק שלהם: "אנחנו מתמחים של עושק..../ הבטחתם שביתה / משכורת נורמאלית / הבטחתם שנהיה יותר בבית / הבטחתם תקציב, בלי פריסות / הבטחתם להפחית תורנויות".

רותם צור, ממובילי המאבק וכותב השיר, אמר היום בראיון לגלי צה"ל כי "השיר נכתב כמשהו חצי הומריסטי, אך יש בו דברים נכונים: בשיר נאמר, למשל, שגם למתמחים יש משפחות בבית, ואנשים שוכחים את זה. הרופאים שהמאושפזים מדברים איתם באופן ישיר הם הרופאים המתמחים, והם גם אלה שדואגים לחולים. לא המנהלים, ולא המומחים".

"הקליפ מספר בדיוק את סיפור המחאה שלנו. הבטיחו לנו שביתה", אמר צור, "השביתה התחילה כשביתה כללית של הרופאים, בייצוג ההסתדרות הרפואית, ובשלב מסויים החליטו לחתום על הסכם, אך הוא לא מקובל על כולנו, וגם אנחנו הרופאים במערכת. הבטיחו לנו משכורות ותנאים, ושכחו אותנו".