מנשה סמירה: "האישום נגד מרגול - רגע עצוב לתעשיית הבידור"

בעקבות פרשת מרגול, מנכ"ל הרשות השנייה שוקל להטיל מגבלות להפרדה בין מתמודדים לשופטים בתוכניות ■ קשת: "'כוכב נולד' עלולה הייתה להפוך לקורבן של פרשה זו, אך זה נמנע"

הרשות השנייה תעמיק את מנגנוני הפיקוח והשקיפות ואף שוקלת להטיל מגבלות להפרדה בין מתמודדים לשופטים בתוכניות תחרותיות לאורך זמן - כך אומר מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, בעקבות כתב האישום שהוגש אתמול (ב') נגד מרגלית צנעני.

סמירה התייחס היום (ג') לפרשת מרגלית צנעני ואמר כי "הגשת כתב אישום נגד הגברת צנעני והעובדות המתוארות בו הינן רגע עצוב ומאכזב לתעשיית הבידור והתרבות בישראל".

עוד אמר סמירה כי לאחר הגשת כתב האישום פנתה הרשות השנייה לזכיינית ערוץ 2 קשת בבקשה לקבל הבהרות. לדבריו, במכתב שהעבירה קשת הסבירה הזכיינית כי "המעורבים לא הצליחו להשפיע על הפקת התוכנית 'כוכב נולד', וכל הפעולות נעשו מאחורי גבה של קשת".

"אנו מזועזעים מחומרת הכוונות המתוארות בכתב האישום, כוונות המנוגדות לנורמות אתיות בסיסיות", כתבה קשת. "מן התיאור עולה כי גם צנעני הייתה מודעת לעובדה שהתנהלות זו עמדה בניגוד לחובותיה כשופטת, ושעל כן נרקמה המזימה בחשאי. חשוב להבהיר - לשמחתנו הרבה כוונות אלה לא התממשו. 'כוכב נולד' עלולה הייתה להפוך לקורבן של פרשה זו, אך דבר זה נמנע".

לבסוף מבקש סמירה להזכיר כי "'כוכב נולד' הינה תוכנית פופולרית אשר הצליחה לקדם את הזמר העברי ואף לתת ביטוי לכישרונות צעירים מכל רחבי הארץ, תוך פתיחת דלת למשתתפים מן הפריפריה. אין ספק כי הנהלת קשת ומפיקי התוכנית יצטרכו להפנות תשומת-לב רבה לתוכנית ולפניות הצופים.

"בעת הזו רצוי לתת לטחנות הצדק והמשפט לפעול ולמצות את התהליכים, ולא להיחפז להסקת מסקנות נמהרות ולערבב בין האירועים".